ZAPOWIEDZI

 

---- ZAPOWIEDZI ----

Nieubłaganie zbliża się koniec wakacji i lata. Dla niektórych to czas, w którym muszą wrócić do codzienności i rutyny, dla innych oznacza rozpoczęcie przygotowań na jesienne szarówki. Nie będzie już nęcił rower, wieczorny długi spacer czy praca w ogrodzie. Zbliża się czas wyciszenia, a szybko zapadające ciemności sprzyjają czytaniu w zaciszu czterech ścian. Na wrzesień zapowiedziano wiele ciekawych nowości. Mnie szczególnie zainteresowały z Wydawnictwa Znak Literanova.

 

Wojciech Orliński

"BUM. Wszystko, co musicie wiedzieć o chemii, żeby przeżyć kolejny dzień"

Premiera 25.09


Opis wydawcy

 

Mądra, zabawna, przydatna, a na dodatek pozwoli zabłysnąć wśród znajomych niestandardową wiedzą albo błyskotliwą anegdotą. I jeszcze ilustrowana:) Taka właśnie jest najnowsza książka znanego dziennikarza, popularyzatora nauki oraz nauczyciela Wojciecha Orlińskiego. "BUM" to wybuchowa mieszanka najciekawszej wiedzy, która pozwoli Wam zobaczyć, jakie są związki chemii z życiem codziennym i z popkulturą:) Dowiecie się z niej np. które elektrony mogłyby korzystać z Tindera, dlaczego nie myjemy się już piaskiem i popiołem, jak ulepszyć swoje pranie, po co chemia dawnym królom i współczesnym politykom i o którym pierwiastku śpiewał Kurt Cobain? A jeśli ktoś ma w rodzinie ucznia przygotowującego się do matury, to też warto zaopatrzyć się w tę pozycję, bo Wojciech Orliński jest nauczycielem chemii w jednym z warszawskich liceów:)

 


Dorota Gąsiorowska 

"Córka powietrza"

Premiera 25.09


Opis wydawcy

Ava, odnosząca sukcesy młoda pisarka, przeprowadza się do domu rodziców w samym sercu Puszczy Zielonej, którym ma się zaopiekować podczas ich nieobecności. Choć panujące wokół cisza i spokój wydają się idealnie sprzyjać pracy, z jakiegoś powodu Ava nie może skończyć najnowszej powieści.

Co gorsza, pewnego dnia zaczynają się jej przydarzać dziwne rzeczy: najpierw od nieznanego nadawcy otrzymuje zaskakujący prezent – rzeźbę pięknej kobiety. Potem w ogrodzie dostrzega niezwykłego gościa – dziwną ważkę, która wydaje jej się wysłanniczką nie z tego świata. W tym samym czasie do opuszczonego domu w sąsiedztwie chatki Avy wprowadza się młody mężczyzna, którego zachowanie wzbudza jej niepokój. Ale najgorsze jest to, że rodzice, w których Ava zawsze miała oparcie, coś przed nią ukrywają. Każda ich rozmowa telefoniczna przynosi więcej pytań niż odpowiedzi.

Ava postanawia działać. Podążając tropem otrzymanego prezentu, trafia na ślad francuskiej pisarki i tajemnicy sprzed lat. Kim była ta zagadkowa dziewczyna i czemu nazywano ją córką powietrza?

Czy Avie uda się odkryć prawdę? Jakie zmiany zwiastuje baśniowa ważka? I czy największy sekret nie został ukryty w rodzinnym domu?

 

 

                                  A Wy? Na jakie nowości książkowe najbardziej czekacie?

Komentarze

  1. Pierwszą bym z chęcią przeczytał. Nareszcie piątek :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj też wyczekiwałam piątku, a w następnym tygodniu kilka dni i w końcu zaczynam dłuuuugi urlop :) już jadę na oparach ;/

      Usuń
  2. Bardzo chętnie poznam zwykle Córki żywiołów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie poznam cykl Córki żywiołów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie zainteresowały obie propozycje. Przy tej "chemicznej" może się będzie można pośmiać, a może i jeszcze czegoś nauczy lub coś uświadomi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie propozycje książkowe bardzo ciekawe, a pierwszy tom z Serii "Córki żywiołów" przeczytałam-polecam:)
    Serdeczności zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo ja właśnie przegapiłam I tom, ale z pewnością nadrobię.

      Usuń
  6. Ta książka już u mnie. Zapowiada się wciągająca lektura.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oczywiście chodziło mi o powieść Doroty Gąsiorowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy tytuł. Poszukam tej książki w księgarni.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Córka powietrza" mnie zainteresowała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej odpowiada, że cały cykl można czytać dowolnej kolejności, bo każda to oddzielna historia i inna bohaterka.

      Usuń
  10. TA o chemii wydaje się całkiem ciekawa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się interesująca, jestem jej bardzo ciekawa :)

      Usuń
  11. BUM to na pewno świetna książka na luzie:) Autor gwarantuje dobrą lekturę. Orliński to bardzo wszechstronna osobowość !
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. Niedługo zacznę czytać, za parę dni zaczynam w końcu długi urlop.

      Usuń
  13. "Córka powietrza" mnie zaciekawiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książkę Pani Doroty z przyjemnością bym przeczytała <3 Czytałam wcześniej inną, świąteczną autorki i byłam zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pamiętasz tytuł? Chętnie bym przeczytała, szczególnie iż okres okołoświąteczny zbliża się wielkimi krokami.

      Usuń
  15. Najbardziej przypadła mi do gustu ta druga choć pierwsza pozycja też wydaje się być kusząca. Ja ostatnio same starości czytam. Wciągnął mnie Masterton.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przyznam, że Mastertona jeszcze nic nie czytałam. Jakiś tytuł podrzucisz na początek?

      Usuń
  16. Muszę przyznać że obie chętnie bym przeczytała, ale naprawdę nie wiem na co się nastawiać jeśli chodzi o nadchodzącą jesień... dziś mąż wyruszył na kurs do Gdyni,a od połowy września można zasiedlać nowe mieszkanie, ale jeszcze nie podpisaliśmy umowy bo dowiedzieliśmy się w piątek,a mąż będzie tylko w weekendy a umowy do podpisu w tygodniu roboczym. We wtorek się wybiorę i nakreślę sytuację i wtedy będę wiedziała czy do końca roku będę miała mnóstwo pracy w domu czy mnóstwo czasu na czytanie,tak więc oba tytuły zapisuję. No i wyżaliłam się,przepraszam! Ależ cieszę się że niedługo zaczynasz urlop!
    Serdecznie pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ możesz się wyżalić! Zawsze to lepiej jak nic nie leży na wątrobie. Może sprawa się wyjaśni w jakiś przyjemny i spokojny sposób :) najgorsze są rozłąki. No i akurat też w okresie szkolnym, ale dacie radę!

      Usuń
  17. "Córka powietrza" mnie zaciekawiła :) teraz czytam bardzo ciekawy kryminał hiszpański "Zanim przyjdzie potop" i "Chłopki" o sytuacji dzieci i kobiet na wsi przed II wojną światową, przyznam, że bardzo smutna książka...

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe propozycje :) obie przyciągnęły moją uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie poznam bliżej "Wszystko, co musicie wiedzieć o chemii" :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. We wrześniu będzie sporo książek, na które czekam, m.in. ostatni tom trylogii "Patrycjuszka".

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwsza propozycja na pewno lepsza niż Chemia Nowej Ery :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Najbardziej czekam na "Dziewczynę z wrzosowisk" Lucindy Riley :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZAPOWIEDZI

Wszystko przez przewodnik...

Sens lajków i serduszek