Dom pełen tajemnic

„[...] żal jest marnowaniem emocji. Bez względu jak bardzo tego chcemy, nie możemy zmienić przeszłości. Musimy przyznać się do popełnionych błędów, ale nie wolno nam pozwolić, żeby kładły się cieniem na każdą chwilę naszego życia”.

Książki B.A. Paris cenię sobie już od dawna i po każdą nowo wydaną sięgam w ciemno. Jej historie mnie wciągają i sprawiają, że nie tylko zapominam o cały świecie i o problemach codzienności, ale również przez nie ekscytuję się życiem bohaterów i podczas czytania serce bije o wiele szybciej niż normalnie.

Sielanka. Tym słowem można było określić wspólne życie Iris i Gabriela. Zgrane małżeństwo z dobrymi zawodami, dorastającą i mądrą córką, brakiem trosk finansowych, pięknym domem z ogrodem położonym w spokojnej i malowniczej okolicy. No i wreszcie są i przyjaciele, na których można polegać. Nic jednak nie trwa wiecznie. Jedno wydarzenie spowodowało efekt domina i wspaniałe, spokojne życie powoli zaczyna zmieniać się w koszmar. Kto jest temu winien: Gabriel, który pogrąża się w depresji po znalezieniu umierającego nastolatka, Lauren, która postanawia się do nich wprowadzić, kiedy dowiedziała się o zdradzie męża, ogrodnik nowych sąsiadów mający problemy z alkoholem? A może problem leży gdzieś indziej?

Domestic noir to jeden z moich ulubionych podgatunków ze względu na małą ilość bohaterów, duszną atmosferę i fabułę związaną z zawiłymi relacjami międzyludzkimi, które są dalekie od normalności i lukru jak w niektórych powieściach obyczajowych. A jak wiadomo, to w ciszy czterech ścian kryją się najmroczniejsze sekrety...

W Przyjaciółce akcja rozwija się powoli, dając czytelnikowi czas na zapoznanie się z bohaterami, ich charakterami, wzajemnymi relacjami, dylematami i problemami, z którymi w większym lub mniejszym stopniu muszą się mierzyć. Trzy małżeństwa żyjące na wysokim poziomie, pozornie mające wszystko, czego dusza zapragnie, przyjaźniące się i wspierające. Gdzie tkwi haczyk? Czy istnieją ludzie, którym można bezgranicznie zaufać? Jak dobrze można poznać drugiego człowieka? Zawsze i w każdym przypadku trzeba pamiętać, że pozory mylą...

Paris jak to Paris – nie zawodzi, trzyma w napięciu i świetnie się ją czyta, bo ma bardzo przyjemny i lekki styl. W Przyjaciółce występuje gęsty i niepokojący klimat, niespodziewane zwroty akcji, a krótkie rozdziały dodają dynamiki. Zawiłość relacji międzyludzkich nigdy nie przestaje zaskakiwać, więc takie historie można wciąż czytać z wypiekami na twarzy. Co do zakończenia to zaskoczyło mnie podwójnie. Raz, że nie spodziewałam się, że tak to wszystko się rozegra i kto rzeczywiście jest „tym złym”. Dwa, że  po analizie, której dokonałam, ochłonąwszy po lekturze, doszłam do wniosku, że Autorka dawała wskazówki czasem nawet dość wyraźne, komu nie można ufać, byłam więc zaskoczona, że jednak nie połączyłam kropek na czas i byłam zdziwiona rozwiązaniem. W sumie było podane jak na tacy. Myślę, że to jednak świadczy o kunszcie Paris. Jeszcze nie zawiodłam się na jej thrillerach i cieszę się, że w oczekiwaniu na najnowszą historię zostaje mi jeszcze do przeczytania Terapeutka i Uwięziona. To są wyborne lektury i połykacze czasu.

Z treścią książki zapoznałam się dzięki Księgarni Ebookpoint.


Lato, lato, zaczytane lato...

Oczy Mony do kupienia na Bonito

Schronisko, które spowijał mrok do kupienia na Bonito

Domek nad potokiem do kupienia na Bonito

Przyjaciółka do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Chociaż nie przepadam za thrillerami,to nie mówię nie,bo opis bardzo mnie przekonuje.
    Co do zaczytanego lata, postanowiłam trochę nastroić bo dawno nie czytałam i od początku czerwca mam już przeczytane 2 książki i jedna w trakcie. Tego mi było trzeba, uwielbiam czytać a ostatnio tak się zatraciłam w innych rzeczach, że zupełnie o tym zapomniałam.
    Udanego weekendu 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze trzeba się postarać choć godzinkę dziennie na przyjemności, tak dla równowagi duchowej :)
      Również życzę udanego i spokojnego weekendu!

      Usuń
  2. Lubię Paris, chyba nie ma u niej złych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam, gdyż książki Paris tak mocno trzymają w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekałam na tę książkę w abonamencie Legimi, ale chyba jej nie będzie, więc muszę kupić dla innej platformie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekałam na tę książkę na Legimi, ale chyba jej nie będzie, więc muszę kupić na innej platformie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam kilka tytułów autorki. Lekkie, niewymagające, jest dawka napięcia. Pisarka lubi grać na emocjach. Czy sięgnę i po tę książkę? Może kiedyś. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Recenzja zachęca do przeczytania. Brzmi obiecująco, zaciekawiłaś mnie...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że ten thriller jest w sam raz dla mnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś coś czytałam tej autorki i pamiętam, że mi się podobało. Muszę spróbować te które proponujesz :) Intrygująca fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię czytać thrillery. Wieć pewnie kiedys sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam i bardzo mi się podobała, lubię autorkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z chęcią przeczytam,lubię te klimaty. Znam autorkę,więc tym bardziej jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tej autorki. Jednak wydaje się godna uwagi ze względu na te umiejętności zwodzenia czytelnika, mimo dawania pewnych wskazówek. :)

    W siatkówce mamy też właściwie cały czas sukcesy, u mężczyzn lub u kobiet, albo i tu i tu. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZAPOWIEDZI

Pstryk, pstryk

Pozory, pozory…