Cena sławy

„Jedną z najważniejszych decyzji, jaką podejmujemy, czasem całkiem nieświadomie, jest decyzja odnośnie do osób, którymi się otaczamy. Często zdaje nam się, że jest to bardziej wynik przypadku, bo jaki mamy wpływ na to, w jakiej rodzinie się urodziliśmy albo z jakimi ludźmi pracujemy, skoro to nie my podejmujemy decyzję o ich zatrudnieniu, ale to wcale nie jest przypadek. Zawsze mamy wybór odnośnie do rodzaju relacji, którą mamy, i tego, jak ona jest bliska, jak intensywna. Niektóre osoby, które zgodnie z naszym wyobrażeniem powinny być nam bliskie, są dla nas szkodliwe. Z innymi zaś mamy, jak nam się wydaje, przelotne relacje, które mogą dzięki naszym decyzjom stać się relacjami twórczymi, ważnymi, znaczącymi w naszym życiu”.

Niektórzy marzyli o tym, by zostać osobą sławną, bogatą, rozpoznawalną i wielbioną przez tłumy. Jednak każda popularność ma swoją cenę. Czasem bardzo wysoką i wyniszczającą. Oszczerstwa i kłamstwa rozpowszechniane przez zawistnych ludzi lub przez zazdrosną konkurencję. Brak anonimowości nawet w sytuacjach tak potrzebnych dla naładowania baterii, dojścia do zdrowia czy załatwienia naglącej i prywatnej sprawy. Nie wszystkim też taka sława się podoba. Jedni pragną tylko złapać kogoś za rękę i zdobyć autograf, ale są i tacy, którzy chcą, by dana osoba straciła wszystko. Dosłownie…

Policja zostaje poinformowana o znalezieniu martwej kobiety. Okazało się, że to zwłoki znanej i bezkompromisowej dziennikarki Laury Jabłońskiej. W wyniku śledztwa prowadzonego przez podkomisarza Roberta Lwa i aspirant Sonię Czech okazuje się, że jej morderstwo jest powiązane z tajemniczą śmiercią znanego przedsiębiorcy z Poznania. W toku postępowania wypływają nowe fakty, sekrety i niestety kolejne zwłoki. Przez komendanta zostaje powołany specjalny zespół do rozwiązania sprawy, ponieważ każdy ze zmarłych to znana lub wpływowa persona więc presja na odnalezienie sprawcy stała się ogromna. Czy w dojściu do prawdy pomoże fakt, że każda z zamordowanych osób udzieliła wywiadu, który znalazł się w pewnej książce? A może, zamiast ułatwić, wprowadzi do śledztwa zamęt?

„Wszyscy w tym wydziale kręcą się bez sensu w koło. Bez celu. Ta praca sprawia, że wszyscy tu myślą tylko o śmierci i zapominają o życiu”.

Po książki M.M. Perr sięgam już w ciemno. Podoba mi się jej styl pisania, posługiwanie się słowem, tworzenie wielowątkowych intryg i pokazywanie policjantów jako normalnych ludzi mających swoje prywatne problemy, kłopoty ze zdrowiem, z relacjami w rodzinie. Lubię głównych bohaterów, ponieważ choć niepozbawieni wad, są inteligentni, bystrzy, nie chodzą na skróty, nie robią niczego na pół gwizdka. Przede wszystkim zaś mają intuicję, taką, która podpowiadała im, którą drogę w śledztwie obrać, którego świadka bardziej pociągnąć za język i jak dany detal z zeznania dopasować do układanki, by była logiczna i doprowadziła do przełomu w śledztwie. Przedstawiona w kryminale sprawa była trudna, bardzo zawiła i kosztująca sporo nerwów. Czy Robert i Sonia wraz z zespołem z gąszczu informacji wyłowią istotę sprawy? U Autorki cenię też rozbudowane tło obyczajowe, a pokazanie bohaterów nie tylko jako „psów tropiących” sprawia, że mam wrażenie, że są moimi dobrymi znajomymi. Wywiadem Autorka utwierdziła mnie w przekonaniu, że jest jedną z lepszych pisarek na rynku.

Intryga kryminalna została fenomenalnie i drobiazgowo skonstruowana. Godna samego Alfreda Hitchcocka! Rozwiązanie zagadki również jest z piekła rodem i co ważne – zaskakuje. Autorka świetnie wybrnęła z zagmatwanej do granic fabuły, a otwarte zakończenie i kilka niedokończonych wątków sprawia, że już niecierpliwie czekam na kolejny tom.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję Wydawnictwu Prozami.


Wiosenne wyprzedaże na Bonito:

Bluszcz do kupienia na Bonito

Komisarz Kruk. Krewni do kupienia na Bonito

Znachor do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Tym razem raczej nie dla mnie Anka, pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Pozdrawiam z lasu pełnego deszczu i mgły!

      Usuń
    2. Ps. U mnie na plusie i pochmurno. Ale też ma padać. Tytuł jednak zapiszę, bo recenzujesz perełki, być może do tego gatunku powrócę :-) .

      Usuń
  2. Bardzo lubię jej książki i serię z Lwem, ta już na półce i czeka na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja muszę w końcu poznać pióro tej autorki. Książka już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  4. O, brzmi dobrze! Intryga kryminalna, zagadka, pomysł. Muszę sięgnąć po książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrym kryminałem nigdy nie pogardzę, a ten widziałam na Legimi, więc zaraz sobie dodam na półeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej autorki, ale chętnie przeczytam tą książkę, fabuła mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka ma bardzo przyjemny styl, może Ci się spodoba.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Jest bardzo ciekawie, 500 stron przeleci się jak strzała!

      Usuń
  8. Ja bym się chyba nie odnalazła w tym celebryckim świecie. A o książce wcześniej nie słyszałam 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To brudny i zakłamany świat. No i zawsze zaplącze się w to polityka ;/

      Usuń
  9. Bardzo chętnie przeczytam. Uwielbiam kryminały, jeszcze bardziej zaskakujące zakończenia :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie od jakiegoś czasu nie po drodze z kryminałami, dlatego raczej nie sięgnę po tę książkę - przynajmniej na razie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie też podobają się książki autorki. Ta czeka na swoja kolej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana! Ty to masz dar! Nie przepadam za kryminałami, ale tak zachęcająco napisałaś recenzje że bardzo chętnie bym przeczytała 😁 udanego weekendu 🥰

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mój typ książek ale recenzja fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się ciekawie,nic nie jest oczywiste a nawet jest zawiłe a to sprawia, że książka "wciąga ".
    Twoje recenzje są naprawdę świetne!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja tej autorki jeszcze nie poznałam, czas nadrobić!
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. to jest klimacik którym nie pogardzę:D

    OdpowiedzUsuń
  17. To coś dla mnie, dobry kryminał to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Do tej pory, tylko raz spotkałam się z twórczością autorki, ale bardzo ją polubiłam i myślę, że ta powieść również przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka ma bardzo przyjemny styl. Skoro spodobała Ci się jedna, reszta też powinna.

      Usuń
  19. Ale zaciekawiłaś mnie tą książką. Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W takim razie muszę ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Szkoda, że to stosunkowo nowe, bo nie będzie w mojej bibliotece. Nie mam nic przeciwko czytaniu serii nie po kolei, ale kupić specjalnie nie kupię. Uzbroję się w cierpliwość i zaczekam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że też nie czytałam zgodnie z kolejnością i nie zabrało mi to przyjemności z lektury.

      Usuń
  22. Zgadzam się z każdym Twoim słowem. :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O, ciekawa pozycja. Od razu wyszukałam i okazało się, że pierwszy tom jest dostępny na Legimi, więc już sobie dodałam na półkę, dzięki. :) Z ciekawości, nie pamiętam czy czytałaś książki Lackberg, ale jeśli tak - klimat jest podobny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat podobny, ale bohaterowie mnie tak nie irytują jak Erika ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…