Instrukcja obsługi by żyło się łatwiej

„Zachowując pewien dystans do zwierząt i szanując ich granice, nigdy nie odczuwałam przed nimi lęku. A wszystko to daje klucz do dobrych, wzajemnych relacji z nimi. To niesamowite, jak wiele mamy sobie nawzajem do ofiarowania – my ludzie – i psy”.

Uważam, że ludzi można podzielić na kilka kategorii: miłośników psów, wielbicieli kotów, pasjonatów innych gatunków. Na osoby, które lubią zwierzęta, ale u kogoś i na ludzi, którzy nie poważają i nie lubią braci mniejszych bez względu na gatunek, jaki reprezentują. Odkąd sięgam pamięcią, od zawsze uwielbiałam zwierzęta, ale nie mogę zakwalifikować się tylko do jednej grupy. Kocham i koty i psy. Moim marzeniem jest zakup ptaka gwarka czy hodowanie alpak. Uwielbiam wszystkie zwierzęta prócz kleszczy, komarów, much, węży i pająków (dwóch ostatnich trochę się boję). Z niekłamaną chęcią i ciekawością sięgam więc po wszelkie „zwierzęce” poradniki. Liczę nie tylko na zwięzłą i przystępnie przekazaną wiedzę, ale też na ciekawostki i zabawne anegdoty.

Poradnik podzielony jest na części, z których można dowiedzieć się, między innymi skąd psy się wywodzą, jak przygotować dom na pojawienie się nowego członka rodziny, jak go karmić, pielęgnować, nauczyć podstawowych komend. Autorka wskazuje, z jakimi problemami może się borykać opiekun i podsuwa wskazówki, jak sobie poradzić np. ze skakaniem pupila na ludzi, gonieniem rowerzystów, agresją. Już na samym początku Barbara Sieradzan daje czytelnikom do myślenia, zamieszczając kwestionariusz. Odpowiadając szczerze na zawarte w nim pytania, będziemy wiedzieć, czy nadajemy się na opiekuna psa: czy mamy czas, warunki materialne, finansowe i motywację. Czy lepsza rasa duża, czy mała, pies do towarzystwa czy uwielbiający sporty np. agility? Pies to nie zabawka ani chwilowy kaprys i bardzo dobrze, że Autorka zwraca na te kwestie szczególną uwagę.

Obecnie jestem opiekunem 4 kotów i 4-miesięcznego szczeniaka. To jest mój siódmy pies, więc mam już pewne wyobrażenie co do zachowań, potrzeb, socjalizacji, nauki. Miałam już psy – gapcie, przytulasy, niszczyciele, psotniki. Teraz mieszkam z zadziornym uparciuchem. Poradnik czytało mi się dobrze, ale niestety nie dowiedziałam się niczego ponad to, co już wiem z własnego doświadczenia i z wolontariatu w schronisku. Niektóre stwierdzenia Autorki uważam więc nawet za lekko stereotypowe lub za mało precyzyjne np. o sposobie karmienia BARF. Poradnik jest zwięzły, przystępny, napisany z humorem, zwracający uwagę na potrzeby czworonogów i uczulający byśmy byli opiekunami, którzy potrafią zrozumieć ich mowę by obu stronom przez długie lata miło i przyjemnie się współżyło.

„Chciałabym być tak dobrym człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies…”.

Poradnik polecam szczególnie osobom, które wcześniej nie interesowały się psami, nigdy się nimi nie opiekowały, nie miały ze zwierzakami żadnego kontaktu, ale chciałyby to zmienić. Co prawda nie pogłębiłam swojej wiedzy, ale za to przeczytałam kilka ciekawostek dotyczących, chociażby liczby kości czy odbieranych zapachów. Nie uważam, żeby czas spędzony na lekturze był zmarnowany.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl oraz dzięki uprzejmości Wydawnictwa RM.



Tymczasem na Bonito:

Trzcinowisko do kupienia na Bonito

Szkarłatna Ćma do kupienia na Bonito

Orient do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Ciekawa książka, ja bardziej wolę koty, ale ten poradnik polecę Siostrze :-)). Pozdrawiam, na południu prawie plus 10 i wieje :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię i koty i psy. Fascynujące są te różnice charakterów. U mnie 5 na plusie, wieje i leje już 6 godzinę :( później ma spaść temperatura na minus i ostrzegają przed oblodzeniami :( byle do wiosny!

      Usuń
  2. Ja też kocham koty i psy. Nie wyobrażam sobei codzienności bez tych zwierzaków. Książka prezentuje się bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu jest wesoło i jak miło, że każdy na swój sposób tęskni jak nas nie ma i wita po powrocie z pracy :)

      Usuń
  3. Mnie tez trudno wybrać czy kocham koty, czy wole psa. każdy ze zwierzaków "wymusza" inny rodzaj aktywności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię pogłębiać wiedzę na temat zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja właściwie jestem bardziej kociara, chociaż psy też bardzo lubię i szanuję. Chociaż nie umiałabym ułożyć psa bo jestem niekonsekwentna i bym go rozpuściła jak moja kotkę i córki 😁

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesująca książka. Ja mam dwa psy i dwa koty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, takie pół na pół. Kiedyś miałam dwa psy, ale odeszły za Tęczowy Most.

      Usuń
  7. na pewno wielu osobom ułatwi początki życia z psem ;) u nas, jak dobrze wiesz, kocia rodzinka;)
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna propozycja! Cóż, ja od zawsze jestem Kociarą i to taką mega, ale kocham wszystkie zwierzęta i żadnemu nie dałabym zrobić krzywdy. W każdym widzę żywą osobę, z duszą i uczuciami :) ale team Koty :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się, że to będzie jedna z tych małych, fajnych książeczek, do przeczytania na szybko. Pewnie kupię, bo chętnie przyswajam wszelkie treści o zwierzętach, tym bardziej, że mój dom zamieszkuje całkiem spora ilość puchatych, wąsatych stworzeń.
    Ładnego masz psa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widać, że ciekawie wydana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, rysunki są humorystyczne, a i autorka ma dość lekki styl.

      Usuń
  11. Wow, masz mały zwierzyniec w domu :) ja raczej jestem kociarą, ale może kiedyś dojrzeję do pieska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś zwierzaków było więcej. Pies wymusza aktywność: trzeba pójść na spacer bez względu na pogodę, spotkanie ze znajomymi czy ciekawą książkę ;)

      Usuń
  12. Chyba kupię dla synka, niech poczyta i się przekona, że to nie tylko miodzio!

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chęcią przeczytam. Od dawna się zastanawiam, czy nie adoptować psa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu ten cytat jest świetny i mówi wszystko. „Chciałabym być tak dobrym człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies…”. Pies to jedyna prawdziwa miłość jaką możemy sobie kupić za pieniądze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdziwa i bezinteresowna.

      Usuń
    2. Zgadzam się, piękny cytat, a Ty zaproponowałaś kolejny, który bardzo mi się podoba! :)

      Usuń
  15. ależ fajna książka:D kupię kumpeli co ma piesa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji jest ładnie wydana i zawiera humorystyczne scenki, anegdoty cieKawOSTKI.

      Usuń
  16. Zwierzątka kocham od zawsze. Wychowałam się wśród zwierząt.
    Były psy i koty ale też króliki, owce, świnki i całe mnóstwo różnych innych stworów.
    Historie z nimi związane mogłabym opowiadać bez końca bo troszkę tego było:)
    Nie wyobrażam sobie i nawet nie chcę słyszeć o krzywdzeniu zwierząt.
    To przerasta moją wrażliwość.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo! Nawet nie mogę czytać książek, w których nawet dla dobra fabuły krzywdzi się jakiekolwiek zwierzę.
      Poza tym nie wyobrażam wracać do pustego domu... dom bez zwierząt to tylko ściany.

      Usuń
  17. Mnie zdecydowanie najbliżej do psiary, totalnie kocham pieski, ale inne zwierzęta też obdarzam miłością. Ja lubię nawet węże, pająki i inne te bardziej tropikalne. Kocham też morskie stworzenia! <3 Nie cierpię za to larw i kleszczy. Brrr aż na samą myśl mam gęsią skórkę. 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morskie stworzenia są tym bardziej fascynujące, bo w sumie mało o nich wiemy. Nie poznamy ich nigdy tak dogłębnie jak lądowych. Kleszcze to wręcz utrapienie niosące tylko choroby dla ludzi i zwierząt.
      Ale węże... tych to się boję, nawet zaskrońców, których jest trochę w miejscu, w którym mieszkam. Ciarki mnie przechodzą jak się krzyżują nasze spojrzenia :)

      Usuń
  18. To raczej nie dla mnie - boję się psów xD Choć poradnik zapewne przydatny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradnik w sam raz dla początkujących. Szkoda, że boisz się psów, ale może wolisz inne zwierzaki? Ja uwielbiam koty. Mam 4, które lubią się przytulać :P

      Usuń
  19. Sympatyczna lektura dla kogoś, kto rozważa wzięcie pierwszego psa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Klarowna, przejrzysta i podająca podstawowe informacje. Jak ktoś złapie bakcyla sam sięgnie po bardziej ukierunkowane poradniki.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…