Podsumowanie

Początek roku był po prostu paskudny i sprawił, że straciliśmy z mężem wiarę w drugiego człowieka. Na własnej skórze poznaliśmy, co to znaczy niewdzięczność i dostaliśmy po głowie za okazywaną troskę, oddanie i współczucie. Poznałam, co znaczy mieszkać z osobą, która mnie nie cierpi ani nawet nie szanuje. Naprawdę – im dłużej żyję, tym bardziej kocham zwierzęta. Nie ranią, nie kłamią, nie obgadują i nie manipulują. Z mężem odchorowywaliśmy początek roku zarówno psychicznie, jak i fizycznie. Na szczęście teraz wszystko powoli wraca do normy. Znalazłam w internecie fajne zdania, które już zawsze będę stosować w praktyce: 

„Człowiek w końcu uświadamia sobie, że spokój nie ma ceny. Że musimy dbać o swój komfort psychiczny. Że trzeba trzymać przy sobie ludzi, którzy nam go gwarantują, a nie odbierają”.

„Nigdy nie mów o sobie źle, inni zrobią to lepiej”.

„Ludzie zwykle nie rozumieją, co dla nich robisz, dopóki nie przestaniesz tego robić”.

Pod koniec roku zawitało do nas rozmerdane szczęście w postaci szczeniaczka rasy PON ze wspaniałej, rodzinnej Hodowli Razydonia. Z tak ciepłego, pełnego troski i miłości do zwierząt domu nie mogło wyjść inne niż mądre, wspaniałe, przyjacielskie stworzonko. Wiadomo, początki są trudne: nauka czystości, posłuszeństwa, nieprzespane noce, podążanie za wulkanem energii, ale radość z obcowania jest ogromna. Koty już się przyzwyczaiły do nowego towarzysza i nawet były już z nami na kilku spacerach.

A za parę chwil zacznie się nowy rok. Z pewnością da on nowe możliwości, przyniesie nowe wyzwania, a może i zdrowie się polepszy...


Skaczę z  radości, kiedy widzę, że sukcesywnie wzrasta ilość obserwatorów. Są także osoby, które  mnie nie obserwują, ale zostawiają po sobie ślad w postaci komentarza. Bardzo mnie to cieszy i motywuje do dalszych starań, bo przyznam, że ostatnio bardzo często brakuje mi i czasu i sił i nawet chęci.

A teraz najważniejsze: subiektywne podsumowanie literackie:

1.       Kryminał/thriller roku (zagranica):   Sarah Bonner – Sobowtórka

2.       Kryminał/thriller roku (polski):          Mieczysław Gorzka – Poszukiwacz zwłok     

3.       Komedia kryminalna:                          Iwona Banach – Klątwa utopców                    

4.       Powieść obyczajowa:                          M.M. Perr – Wszystkie winy mojej matki                    

5.       Literatura piękna:                                Fredrik Backman - Zwycięzcy              

6.       Debiut zagraniczny:                            Barbara Baraldi – Sezon pająków                        

7.       Debiut polski:                                       Aleksandra Kalbarczyk - Nieznajomi                                  

8.       Reportaż:                                              Barry Meier – Zabić ból imperium oszustwa i kulisy                                                                                         epidemii opiatowej w USA                        

9.       Fantastyka:                                          Stephanie Garber i cykl Baśń o złamanym sercu        

 10.  Rozczarowanie:                                  Marcin Meller – Czerwona ziemia                               

 

 

W mijającym roku:

- przeczytałam 94 książki,

- zamieściłam 112 postów,

- ułożyłam 13 puzzli,

- pokolorowałam tylko 4 odstresowujące obrazki dla dorosłych,

- odkryłam również dla siebie malowanie po numerach, rysowanie po tablecie oraz mozaikę diamentową, ale nie mam jeszcze czym się pochwalić, bo pracom jeszcze daleko, daleko do ukończenia…

                                                            

                                                       A jak Wam minął rok?


Życzę Wam, by rok 2024 był dla Was łaskawy 

i by spełniały się Wasze marzenia i plany!



Komentarze

  1. Wspaniałe podsumowanie Anka, takie od serca. Też dużo czytałem, tyle , że trochę poszło z tych moich recenzji na Bookstagram. Życzę Ci w nadchodzącym Nowym Roku wszystkiego dobrego :-)). Pozdrawiam po męczącym dniu, czytam kolejną biografię Elżbiety II na Kindle - Hardmana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne wyniki. Gratuluję serdecznie i życzę wspaniałego nadchodzącego roku 2024

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe podsumowanie. U mnie czytelniczo raczej średnio, ale mam nadzieję, że nadrobię to w nowym roku. Życzę wszystkiego dobrego w nadchodzącym roku! 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie! Oby się szczęściło, a przynajmniej by nie było gorzej :)

      Usuń
  4. Bardzo spodobały mi się wyszukane przez Ciebie teksty, ale najważniejsze, to uwolnić się od toksycznych ludzi, a Wam się to udało i oby nigdy więcej sie nie wydarzyło.
    Podsumowanie czytelnicze imponujące. Zapisałam sobie kilka pozycji książkowych.
    Dziękuję za życzenia i również życzę spełnienia marzeń i wszystkiego dobrego, Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytaty niby nic, ale w mojej już dawnej sytuacji idealnie w punkt :)
      a toksyczni ludzie są jak wampiry - wysysają całą energię i chęć do życia.
      Cieszę się, że zainteresowało Cię kila pozycji książkowych.
      Wszystkiego dobrego - zrobiłaś przepiękne kartki! Jestem pod wrażeniem!

      Usuń
  5. Ja też od dawna uważam, że towarzystwo zwierząt jest lepsze niż ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej nie jestem osamotniona w tym poglądzie :)

      Usuń
  6. Ja też zawiodłam się na wielu osobach i w tym roku zakończyłam wiele toksycznych znajomości. Nie potrzebuję w swoim życiu osób, które są nieszczere i tylko mnie obgadują, wymyślają o mnie nieprawdziwe historie. Na szczęście łatwo było się od nich odciąć, bo to tylko byli współpracownicy.
    Życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współpracownicy czy rodzina i tak trudno się odciąć i tak, może jest się zbyt przyzwoitym, zbyt empatycznym...
      Wszystkiego dobrego na cały 2024 rok!!

      Usuń
  7. Ach u mnie początek roku był również nieciekawy, ale później już poszło.
    Tak, utrata wiary w ludzi jest okrutna i bolesna. Współczuję doświadczenia... oby było już tylko lepiej.
    Cudowny nowy członek rodziny. Niech zdrowo rośnie i będzie z Wami jak najdłużej ❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie lepiej, z każdym dniem jest :)
      Psiak jest cudny. Wybraliśmy mniej znaną, a przez to mniej modyfikowaną rasę. W zdrowiu mogą dożyć nawet 15 lat, a to już coś :)
      Wszystkiego dobrego!

      Usuń
  8. Aniu! Tak mi przykro, że takie niedobre rzeczy Was spotkały. Czasem naprawdę człowiek najchętniej pojechał by w Bieszczady, z dala od ludzi, tylko ze zwierzętami. A piesio cudny! Co do wstawienia nocnego też tak mam. Łapie się na tym że traktuje naszą kicię jak trzecie dziecko. Widać jeszcze bym emocjonalnie dała radę wychowa dziecko,ale fizycznie to już nie bardzo. Cztery dychy itd 😂😂😂
    Wspaniały rok na blogu miałaś, tyle książek! Chylę czoła bo jaw tym roku to może z 10 książek przeczytałam, aż mi wstyd 🤗
    Na ten nadchodzący rok życzę Wam abyście tylko życzliwych ludzi spotykali,aby zwierzaki dawały mnóstwo radości. Do tego zdrowia, zdrowia i jeszcze raz zdrowia. Serdecznie Was pozdrawiam 😘🎊🥳

    OdpowiedzUsuń
  9. No to jesteśmy prawie równolatkami :) ja 4 dyszki skończę w czerwcu :)
    Dość dużo udało mi się przeczytać, ale z 3 lata temu na koncie miałam ponad 120 tytułów! I 25 ułożonych puzzli :) oj to były czasy...
    Dla całej Twojej rodziny, łącznie z Kicią, również wszystkiego dobrego i mnóstwo zdrowia, bo bez niego żadne zamiary i plany nie wypalą 😘

    OdpowiedzUsuń
  10. bo ludzie to szuje niestety a najgorsze jeszcze jak to się tyczy osob z naszych bliskich.... piesiu cudny:) my małej chcemy kotka dać jak podrośnie trochę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ludzie to szuje, a tu jeszcze w grę wchodziły rodzinne koligacje :(
      Piesio jest cudny i 4 koty również ;)
      Wszystkiego dobrego!

      Usuń
    2. moja mama nagadała mężowi w Święta także tego....

      Usuń
  11. U mnie podsumowanie trochę jeszcze w lesie😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam więcej czasu, bo leżałam chora w łóżku ;)

      Usuń
  12. Wszystkiego dobrego w 2024 roku!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego dobrego. Oby nadchodzący rok był lepszy niż ten odchodzący. Za czytelnicze sugestie pięknie dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wszystkiego dobrego!
      Polecam się na przyszłość z książkami ;) właśnie planuję kolejne posty ;)

      Usuń
    2. Zaglądam regularnie i to się na pewno nie zmieni. Będę śledzić. :)

      Usuń
    3. Super, bardzo mnie to cieszy :)

      Usuń
  14. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, aby był dużo lepszy od poprzedniego :) śliczny piesio, taki nowy domownik na pewno potrafi poprawić humor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piesio i poprawia i psuje nastrój ;) ale jest kochany!
      Dużo zdrowia i pyszności na talerzu :)

      Usuń
  15. Wszystkiego, co najlepsze w Nowym Roku <3

    OdpowiedzUsuń
  16. współczuję przykrych doświadczeń, coś kojarzę o co chodzi przykra sprawa. Dobrze że szczeniaczek wszystkie smutki osłodzi, wiem że ze szczeniaczkiem bywa ciężko ale wiecej jest tego co fajne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, szczeniaczek nawet jak wkurzy, to te słodkie oczy sprawiają, że człowiekowi miękną kolana ;)

      Usuń
  17. Dużo radości z psiaka!
    Diamentowe haftowanie będę odkrywać, dostałam pod choinkę obraz mojej Franci w takiej formie, trzeba ją ułożyć:)
    Dużo zdrowia i radości na Nowy Rok!
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to super! Ciekawe jak Ci się haft spodoba, ja połknęłam bakcyla :)
      Wszystkiego dobrego!!!

      Usuń
  18. Mój rok też nie był najlepszy, ale ze względów zdrowotnych. Oby ten był dla Nas łaskawszy. Wszystkiego dobrego dla Ciebie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby był dla nas łaskawszy i obfity w interesujące lektury!

      Usuń
  19. Wszystkie winy mojej matki czekają na przeczytanie ;)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję takiego wyniku i nowego członka rodziny :) U mnie pojawił się kot i mam totalną obsesję na jego punkcie :) Mam nadzieję, że w nowym roku wszystkie złe zdarzenia odejdą w niepamięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj o takich wydarzeniach mam ochotę jak najszybciej zapomnieć, ale niestety są jak drzazga pod paznokciem.
      Nie dziwię się, że masz obsesję na punkcie kota :) ja mam ich 4 i to są kochane futrzaki :)
      Wszystkiego naj, naj!!

      Usuń
  21. Mam nadzieję, że w 2024 roku czekają na Ciebie same cudowne chwile!

    OdpowiedzUsuń
  22. Aniu, Wszystkiego co najlepsze w 2024 roku!
    Piesek - cudny!
    Kiedyś koleżanka powiedziałam mi- bo musimy uczyć się od ludzi!
    Jeżeli, ktoś nas nie szanuje, nie ceni i jesteśmy dla niego tylko opcją, to czemu traktujemy ich ciągle priorytetowo? Ja niektórym swoim znajomym ciągle daję szansę, a to jak strzelanie sobie w kolano. Tak bardzo niektórzy dbają o swoje granice, że już poza tymi granicami nie widzę ich samych. Ale koniec końców dociera do mnie, że te znajomości są mało satysfakcjonujące i jest mi...smutno.
    Należę do osób, które boją się innych urazić. Ale czy to nie dziwne, że to nie działa w dwie strony ?!
    Wow, dużo przeczytanych książek!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja koleżanka ma sporo racji, ale mimo wszystko co jakiś czas włączają się wyrzuty sumienia: co się zrobiło nie tak... i też - tak jak Ty - boję się urazić innych, szkoda, że mają to głęboko :(
      Kiedyś to miałam grubo ponad 120 książek, no ale przez fatalny początek roku nie miałam czasu dla siebie i na przyjemności...
      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzę 😊 też ostatnimi czasy doszłam do wniosku, że im dłużej żyję, tym bardziej kocham zwierzę. Ogólnie ciekawe podsumowanie, uwielbiam debiut "Nieznajomi"😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieznajomi to świetna książka, aż dziw, że debiut :)

      Usuń
  24. Oby wszystkie niemiłe sytuacje szybko się zakończyły i nie wracały. Zwierzak w domu to dobry sposób na stres, a także dużo radości.

    Dziękuję za życzenia:). Również wszystkiego dobrego na Nowy Rok, zdrowia, pomyślności, spełnienia marzeń oraz dobrych książek do czytania.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciekawe podsumowanie. Miałam podobne doświadczenia co Ty z teściową... koszmar!
    Wszystkiego co najlepsze, zdrowia, uśmiechu i szacunku ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to wiesz doskonale, o czym pisałam... pewnie więcej osób było w podobnych sytuacjach, ale nikt o tym szczerze nie mówi...

      Usuń
  26. Świetnie, że udało Ci się tyle przeczytać, że odkryłaś nowe zainteresowania, że do Twojej rodziny dołączył taki cudny piesek. Życzę Ci, żeby ten nowy rok przyniósł Ci same dobre rzeczy, pozytywne wiadomości i niespodzianki oraz dobrych ludzi na Twojej drodze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystkiego co dobre i piękne w nowym roku! Oby minął bez traumatycznych przeżyć.Obyśmy dali radę dzielić smutki i mnożyć radości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj w punkt napisane! Tobie również wszystkiego co dobre i super ludzi spotkanych na życiowych ścieżkach!

      Usuń
  28. Tamten rok już za nami. Dla nas był dobry:)
    Mam nadzieję, że u Ciebie limit tego co niedobre został wyczerpany. Teraz już tylko samo dobro, czego szczerze Ci życzę :)
    Piesio jest przesłodki, taki przytulasek:)
    Życzliwych ludzi wokół i wszystkiego co najlepsze !
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że poprzedni rok był dla Was dobry! Oby 2024 również taki był, a nawet lepszy ;)
      Psiak przytulas, ale i niezły rozrabiaka! Jak nas budzi po 3 w nocy, to szaleje do 17... jak małe dziecko ;)

      Usuń
  29. Świetne podsumowanie! A piesek śliczny!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…