Wycieczka wycieczce nierówna

„Jak każdy przewodnik, pilot czy ktokolwiek, kto pracuje w turystyce, wiedziała, że turystami trzeba się opiekować, niańczyć ich i okazywać im troskę z jednego powodu – nie z miłości do bliźnich czy z umiłowania zawodu, lecz po to, by nie narobili kłopotu. Kiedy padnie ostatnie „do widzenia”, mogą wpaść pod samochód, dostać apopleksji czy dołączyć do grupy ekstremistów islamskich. Najważniejsze, żeby nie podczas wycieczki”.

Czy kiedykolwiek przyszło Wam na myśl, by zostać przewodnikiem wycieczek? Te wszystkie okazałe muzea, ogrody, parki etnograficzne, skanseny i ich tajemnice, które stałyby przed Wami otworem. Według mnie praca może i ciekawa, ale jak dla mnie zbyt angażująca poprzez częsty brak wolnych weekendów i różnorodne godziny pracy. Główna bohaterka debiutanckiej powieści Ewy Waligóry przekonuje się na własnej skórze, że praca przewodnika może być również niebezpieczna…

Marta Łaszyńska miała delektować się kilkoma dniami wolnego, ale telefon od szefowej (wiadomo, takim ludziom się nie odmawia) przekreślił plany odpoczynku. W zamian dostała zlecenie, od którego po czasie zakręciło jej się w głowie. Nie tylko otrzymała w bonusie cały wachlarz charakterów i charakterków Polonii marzących, by zwiedzić Warszawę, to jeszcze okazało się, że ktoś morduje członków jej grupy. Do tego rodzinne tajemnice, przedwojenny skarb i irytujący policjant prowadzący śledztwo i już nie dziwimy się, że Marta stała się osobą bardzo nerwową…

Bardzo lubię książki, które są lekkie, poprawiają nastrój, wywołują uśmiech na twarzy, odprężają, a jednocześnie zawierają ciekawą intrygę kryminalną. W tej książce ów intryga sięga czasów dwudziestolecia międzywojennego. Dodajmy ukryty skarb, Powstanie Warszawskie, tajemniczego mordercę, dowcipne i ironiczne dialogi, czarny humor, interesującą i ekstrawagancką grupkę Polonusów z Wielkiej Brytanii od „przeciętnych Kowalskich” w skarpetach i sandałach po Hindusa, który w sposób rozkoszny przekształca polskie słowa. Jest to więc przekrój nietuzinkowych postaci. Mamy również odrobinę trochę naiwnego romantyzmu i oto jest gotowy przepis na to, by książka czytała się sama. Dodatkowo lektura ma swój klimat, ponieważ Autorka od 16 lat jest przewodnikiem miejskim po Warszawie i Zamku Królewskim, więc i o samej stolicy można się dowiedzieć paru ciekawostek. Lektura łatwa i przyjemna w odbiorze. Polecam.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Komentarze

  1. No cóż - kiedyś marzyło mi się oprowadzanie grup wycieczek po współczesnym akurat Rzymie. Z uporem maniaka czytałem więc wszystko. Pod ręką - zostało mi to - mam podręcznik do łaciny, bardzo opasły, z czasu studiów - trzyletni lektorat łaciny -no cóż ;-) . Powyższą na uwadze będę miał - jeśli poprawia humor - to czemu nie ? Pozdrawiam serdecznie :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie zapowiada się ta książka. Ja też od czasu do czasu lubię poczytać tego typu literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię sięgać po debiuty ,więc niewykluczone, że przeczytam tę książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem lubię sięgać po tego typu powieści, więc zapiszę sobie tytuł i pewnie sięgnę jak mnie najdzie na coś w tym stylu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, a chętnie ją przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piszesz o tej książce naprawdę zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo oryginalna fabuła. Nigdy nie słyszałam o kryminale z turystyką w tle :)Będę mieć na uwadze.

    pozdrawiam
    Help Book

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę się doczekać aż sama dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robiłam licencję na pilota wycieczek. Tak sobie wymyśliłam, kurs skończyłam, ale licencji nie zdobyłam, trochę się zagalopowałam w swoich marzeniach, ale wtedy byłam w takim życiowym dołku :) Książkę na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś nietypowego. Ale jednak nie w moim klimacie

    OdpowiedzUsuń
  11. Wydaje się, że to bardzo wielowątkowa powieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie dość,że kocham podróże, to i kryminały. Ta książka to miks idealny!

    OdpowiedzUsuń
  13. W wolnej chwili bym się za nią rozejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie sobie odpuszczę ale może jak znajdę chwilę to sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo z chęcią przeczytam, będę szukala w abonamencie;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się bardzo ciekawie :D

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Podsumowanie