Przeszłość nas zawsze dogoni...


---- RECENZJA PRZEDPREMIEROWA ----

„[…] los ma wobec nas własne plany i nie pozostawia miejsca na nasze. A nawet potrafi z nich kpić”.

W końcu doczekałam się kontynuacji powieści Anny Karpińskiej z serii Kolory szczęścia. Z drżeniem serca sięgnęłam po kolejny tom. Czy ujawni on dalsze losy, czy poznam zamiatane pod dywan sekrety? Jak Autorka poradziła sobie z otwartymi wątkami? Fabuła jest zbyt zawiła, więc chętnym na ten tytuł radzę delektować się lekturą od pierwszego tomu. Recenzja pierwszej części: https://ankabook.blogspot.com/2021/10/brakujace-ogniwo.html

Również i tym razem historia przedstawiona jest naprzemiennie. Raz od strony Aleksandry raz Marii. Z każdą kolejną stroną poznajemy ich dalsze, zawiłe losy. Czy bohaterki są w stanie poświęcić wszystko dla spełnienia marzeń? Czy mimo rewelacji, którą przyniosła im szara codzienność, zdołają obustronnie dotrzymać umowy? Szczęście ma przeróżne odcienie, ale czy warto być wytrwałym…

Anna Karpińska w swobodny i piękny sposób opisuje nie tylko miłość i przyjaźń, ale również trudną, żmudną walkę z szarą, smutną codziennością, która nie jest usłana różami. Rozterki, dylematy, dramaty, problemy materialne i uczuciowe również niestety składają się na nasze życie na tym łez padole. Szczęście nie zapuka ot tak po prostu do naszych drzwi. O szczęście trzeba zawalczyć. Życie zaś nikogo nie rozpieszcza i każdego dnia piętrzy trudności. Tylko od nas samych zależy czy się nie poddamy i staniemy do walki, czy wybierzemy ścieżkę, która nie wyprowadzi nas ze strefy komfortu. Autorka nie szczędziła bohaterkom problemów, ale dzięki temu ukazała, jak ważna jest w życiu obecność drugiego człowieka, bliskość i zaufanie. Nie prawiła przy tym morałów, ale podnosiła na duchu faktem, że każdy na swojej drodze, mimo skomplikowanego i materialistycznego świata,  może spotkać osobę pełną dobrych intencji i wielkiego serca. 

Odnoszę wrażenie, że książki Autorki w dziwny sposób mnie od siebie uzależniają. Po raz kolejny nie spoczęłam spokojnie, dopóki nie dotarłam do ostatniego zdania. Warto poświęcić czas na lekturę! Podnosi na duchu, wzrusza i porusza. Już wiem, że z pewnością sięgnę po poprzednie książki Autorki.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

Komentarze

  1. Lubię takie historie, więc mam nadzieję, że uda mi się w tym roku zapoznać z jakoś książką autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ zachęcająco piszesz o tej książce. Mam na nią wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja lubię takie historie! Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Również lubię takie wielowątkowe historie. Tytuł zapisuję, rozejrzę się w bibliotece, akurat dziś byłem. Mam zwyczaj - nawyk dawnego bibliotekarza szkolnego - przeczytaną od razu oddaję ;-) . Serdecznie pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zetknęłam się jeszcze z twórczością tej autorki, ale tak ciekawie o niej piszesz, że będę musiała zajrzeć do którejś z jej książek. Cieszę się, że nie prawi morałów, bo moralizatorstwa nie znoszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi dobrze. Może kiedyś sięgnę po książki autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej części nie czytałam, ale wcześniejszą tak i nawet niezła📖😉
    Pozdrawiam ciepło❄⛄💚🍀🌷😃

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chciałabym poznac tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z głosami powyżej, że piszesz o tej książce w wyjątkowo zachęcający sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właściwie to w życiu chodzi o jedno: dobrze wybrać partnera, bo jak wybierze się źle to całe życie ma się schrzanione.

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja, bardzo zachęcająco piszesz o tej książce. Niestety nie znam tego tytułu, ale bardzo chętnie poznam bliżej tę lekturę :) Wspaniały wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. książkę chętnie bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  13. znam autorkę i naprawdę jej książki są poruszające i wciągające!
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam ją w planach od dawna, tylko czasu mi brakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Gdzie kot nie może tam człowieka pośle!