Więzy krwi

„Mój ojciec jest niezwykle niebezpiecznym mężczyzną, który uczynił rzeczy niewyobrażalne. Popełnił najgorsze, najstraszniejsze zło, bez najmniejszych wyrzutów sumienia. To ten typ człowieka, na którego nie chciałbyś wpaść w ciemnej alejce. Ani na ulicy. Ani  n i g d z i e  indziej. I, jak mawiają, niedaleko pada jabłko od jabłoni”.

Problem genów i dziedziczenia jest niezwykle ciekawy. Jeden z rodziców przekazuje kolor oczu, po drugim przejmuje się zarys podbródka itp., itd. Mówi się też o gestach czy mimice to jest jednak całkiem oczywiste, ale co z charakterem? Pokrewieństwem dusz? A zło? Czy też jest dziedziczone, czy to raczej kwestia tylko i wyłącznie wychowania?

Nora w wieku lat jedenastu przeżyła szok. Myślała, że ma wspaniałych kochających rodziców, a tymczasem ojciec został aresztowany przez policję. Sąd skazał go za zabójstwa ze szczególnym  okrucieństwem popełnionych na kilkunastu kobietach w piwnicy ich domu. Od tych wydarzeń minęło 26 lat. Obecnie Nora pod zmienionym nazwiskiem robi karierę w szpitalu i jest bardzo dobrym chirurgiem. Sprawy jednak zaczynają się komplikować, gdy jedna z byłych pacjentek szpitala będących pod jej opieką zostaje uznana za zaginioną. Z czasem policja odnajduje jej okaleczone zwłoki, a rany bardzo przypominają te, które lubił zadawać ojciec Nory. Naśladowca? Prowokator? Jak to możliwe, że po zmianie nazwiska i środowiska ktoś dowiedział się o przeszłości kobiety? Dlaczego robi wszystko by jej zaszkodzić? Tymczasem ginie kolejna pacjentka Nory, a policja zaczyna się bacznie jej przyglądać...

Niezmiernie się cieszę, że trafiłam na kolejną wyborną lekturę. Zamknięte drzwi pochłonęłam w dwa dni, czytając z zapartym tchem. Akcja przebiega dwutorowo: poznajemy dorosłe życie Nory, które ktoś za wszelką cenę próbuje zrujnować, a także śledzimy losy bohaterki w momencie, w którym miała lat jedenaście.  Niepokój, który otaczał młodą kobietę, wciągnął w swoje szpony i mnie. W pewnym momencie tak jak i ona nie wiedziałam, komu można zaufać, jak wygląda prawda, a poczucie zagrożenia narastało aż do samego nieoczywistego finału. Dzięki dobrze poprowadzonej narracji potrafiłam wczuć się w postępowanie Nory. Poznawałam jej sposób myślenia i rozterki. Autorka skutecznie wodziła mnie za nos i do samego końca nie byłam pewna, o co w tej intrydze chodzi. Rozwiązanie mnie zaskoczyło, a cała fabuła była dopracowana i spójna. Thriller ma więc wszystkie cechy, które sprawiają, że nie można oderwać się od lektury: niepokojący i tajemniczy klimat, niejednoznacznych bohaterów, ciekawą intrygę, wydarzenia obecne przeplatające się z mroczną przeszłością, krótkie i dynamiczne rozdziały, niespodziewane zwroty akcji oraz ciekawie rozwiązane zakończenie. Chcecie się dowiedzieć, co się wydarzyło za zamkniętymi drzwiami? Przeczytajcie!

Z treścią książki zapoznałam się dzięki Księgarni Ebookpoint.


Na Bonito lato w pełni! Z książką na plaży, na hamaku, na działce czy wieczorową porą w łożku?

Berdo do kupienia na Bonito

Odlecieć jak najdalej do kupienia na Bonito

Kiedy cię spotkałam do kupienia na Bonito

Pomoc domowa do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Lubię takie historie, ta może być bardzo ciekawa - dziecko seryjnego mordercy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak. To ciekawe zagadnienie. No i czy rzeczywiście niedaleko pada jabłko od jabłoni???

      Usuń
  2. Czytałam i była świetna, ale bardziej podobała mi się jej kolejna "Pomoc domowa".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak mnie. Ciekawi mnie jej najnowsza, recenzje ma przeróżne.

      Usuń
  3. Bardzo mnie fabuła tej książki i koniecznie muszę po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz że nie przepadam za tym gatunkiem literackim , ale tak napiszesz recenzje że strasznie wzbudzasz moja ciekawość i chętnie bym przeczytała 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz czytam dwie obyczajówki, może Ci podejdą ;)

      Usuń
  5. Ta książka zbiera dobre recenzje. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. No muszę przyznać, że naprawdę mnie zaciekawiłaś tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi intrygująco. Pozdrawiam Aniu i życzę miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tajemniczy klimat i ciekawa intryga, to mnie bardzo przekonuje do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie zajrzę za "Zamknięte drzwi", choć w realu to jest wbrew mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, ale w książkach jak najbardziej lubię zaglądać za zamknięte drzwi i szukać trupów w szafach ;)

      Usuń
  10. Mi się ta książka nie podobała. Bohaterka była irytująca i niewiarygodna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że Pomoc domowa była lepsza, ale ja jestem zadowolona z lektury.

      Usuń
  11. Czytałam „Zamknięte drzwi” i muszę przyznać, że to jeden z lepszych thrillerów, jaki miałam w rękach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, szczególnie iż to nie jest Twój ulubiony gatunek literacki :)

      Usuń
  12. Ciekawe jest to, że nadal powraca się do motywów ,,zabójcy z urodzenia", które są mocno krytykowane przez specjalistów. Jednak wszystko zależy od tego jak autorka poprowadziła całą fabułę, może okazać się, że główna bohaterka wcale nie popełniła podobnych zbrodni jak ojciec.

    Kiedyś spotkałem się z tym określeniem w Sieci. W Mielnie z Rodzicami byłem chyba ponad 20 razy. I właściwie z każdym wyjazdem potwierdzało się, że jest to jak nasza Ibiza.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak autorka poprowadziła akcję, musisz się już sam przekonać :)

      Usuń
  13. Ojciec bohaterki został oskarżony o morderstwa? To może być ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje się, że to bardzo intrygująca lektura!

    OdpowiedzUsuń
  15. Już wciągnęłaś mnie w treść i temat i jestem ciekawa jak rozwinie się akcja i jakie będzie zakończenie i....muszę przeczytać żeby tego wszystkiego się dowiedzieć i...to jest dobrze napisana recenzja !!!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZAPOWIEDZI

Pstryk, pstryk

Człowiek z gór