Psi świat na wesoło

„Bycie szczeniakiem jest bardzo ekscytujące. Przez pewien czas będzie wam wybaczane każde wykroczenie ze względu na waszą wyjątkową słodycz. Dlatego każdy młody psiak powinien wypracować swój własny zestaw zasad, który pozwoli wykorzystywać ludzkie przebaczenie do maksimum, dopóki jesteście jeszcze na tyle uroczy, że wszystko będzie wam uchodziło na sucho”.

Bycie opiekunem jakiegokolwiek zwierzaka to wiele przyjemności i miło spędzonych chwil. Jednocześnie biorąc istotę pod swoje skrzydła, trzeba pamiętać, że automatycznie nakłada to na nas odpowiedzialność za jego zdrowie i życie oraz szereg obowiązków nie zawsze przyjemnych. Kiedy ma się tego świadomość, wszystko się dobrze ułoży, ale uważam, że od czasu do czasu warto sięgnąć do jakiegoś poradnika. Nawet takiego z przymrużeniem oka.

Dogologia zainteresowała mnie przede wszystkim pod względem przedstawienia psich zachowań. Poradnik jest bowiem „napisany” z perspektywy psa... To interesująca i bardzo humorystyczna wersja mini zbioru porad dla opiekunów. Dlaczego pupil szczeka na gości, ucieka przed szczotką i co lubi jeść najbardziej? Jak traktuje spacery, co myśli o kotach? Dlaczego nie przepada za wizytami u weterynarza?  Wiele ras, wiele charakterów i upodobań, ale jedno jest zawsze wspólne: pies, to pies. Nie jest ważne, czy to kaukaz, czy jamniczek. Każdy ma swoje potrzeby i stara się je wyrażać w sposób zrozumiały dla gatunku homo sapiens. Im szybciej podejmiemy właściwą komunikację, tym bardziej obie strony będą zadowolone ze wspólnego bycia i zyskają komfort na długie lata.

„Mądry pies powiedział kiedyś: Nie przestaje gonić za kijkiem ten, kto się starzeje, a starzeje się ten, kto przestaje gonić za kijkiem”.

Przy tym krótkim i zwięzłym poradniku nie raz i nie dwa szczerze się uśmiałam. Deklaracja Psich Praw? Psie bitwy? Psy w literaturze? Takim ciekawostkom trudno się oprzeć. Spodobały mi się również ilustracje. Obserwując zaś zachowanie psa w stosunku do moich czterech kotów, musiałam przyznać słuszność i przyklasnąć trafności spostrzeżeń Autora. Niepozorna książeczka zawiera zbiór psich zachowań i ciekawostek, sprawi sporą frajdę podczas czytania, ale czy czegokolwiek nauczy? Myślę, że to zależy od podejścia i świadomości czytającego. Mnie się spodobała, choć nie dowiedziałam się z niej niczego nowego. Troszkę jednak  inaczej spojrzałam na swojego psotnika. No i daję już mu więcej smaczków i nie oszczędzam na przytulaskach.  

„Wszystkie pieski cierpią na pewną dziwną przypadłość, której do końca nie rozumiemy. Kiedy jesteśmy bardzo podekscytowani, to nagle tracimy zdolność słyszenia naszych ludzi. Ten stan można łatwo wyleczyć poprzez zastosowanie smakołyków

… taaaa jakbym czytała o moim ukochanym urwisie!!

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl oraz dzięki uprzejmości Wydawnictwa RM




Bonito zachęca:

Kotologia Co naprawdę myśli twój kot do kupienia na Bonito

Lucyna. Zerwana nić do kupienia na Bonito

Polana do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Będę nieć na uwadze. Bardziej lubię koty, no ale ;-). Pozdrawiam Anka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kocham i psy i koty. Mam 4, więc niezły przegląd charakterków :)
      Pozdrawiam i miłego weekendu!

      Usuń
  2. Książeczka chyba uczy przez zabawę. Kupię chrześnicy, bo męczy rodziców o psa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może więc rzeczywiście lepiej żeby się zapoznała z takim poradnikiem na wesoło. Jak jej "nie przejdzie" zainteresowanie można będzie przejść do poważnych publikacji.

      Usuń
  3. Fajna publikacja. Przy okazji odstresuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię takie książki pisane z perspektywy zwierzęcej, więc mogłabym się dobrze bawić, czytając ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Króciutka książka w sam raz do kawy na popołudnie :)

      Usuń
  5. To idealna książka dla mojego męża.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Twoim pociechom też się z czasem spodoba.

      Usuń
  6. Sympatyczna publikacja. I świetne ilustracje! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obowiązkowa lektura dla mnie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Obowiązkowa lektura dla mnie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja akurat nie mam psa, ale przejrzałabym tę uroczą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czuję, że ta książka przypadła by mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jestem kociarą:D także gdyby była wersja kocia to chętnie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet ci, co nie mają psa by chętnie przeczytali :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Najważniejsze, że jest na wesoło.

      Usuń
  13. Z chęcią przeczytałabym taką książkę tylko, że w wersji kociej 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią przeczytałabym taką książkę tylko, że w wersji kociej 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Kocia wersja więc mnie kusi!

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny pomysł na książkę pisaną z perspektywy czworonoga. Szczeniak ma "taryfę ulgową" u ludzi ale też i w relacji z innymi psami jest mu wybaczane czy delikatniej sugerowane

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy temat - chętnie poznam psie tajemnice.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wesoło ;P podobał mi się rozdział z ilustracjami dotyczący relacji z kotami.

      Usuń
  18. Zdecydowanie idealna pozycja dla każdego opiekuna tych uroczych czworonogów <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Sympatyczna książka nie tylko dla opiekunów psów, ale chyba dla wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo chciałabym mieć psa, ale niestety mój mąż jak na razie nie daje się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego, że z psem jest jednak duuuuużo obowiązków.

      Usuń
  21. Muszę do niej zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Odpowiedzi
    1. Inna. Idealna dla osób, które w ogóle o psie myślą. Jest też "kocia". Odmiana.

      Usuń
  23. Też zwróciłam uwagę na tę książkę w Klubie recenzenta, ale w końcu wzięłam inną z tego samego wydawnictwa. A teraz trochę żałuję, bo ta wygląda bardzo fajnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZAPOWIEDZI

Pstryk, pstryk

Pstryk, pstryk