Obietnice składane zmarłym

 

---- RECENZJA PRZEDPREMIEROWA ----


„Jesteśmy tak przyzwyczajeni, tak zanurzeni w naszej codzienności wypełnionej pracą, posiłkami, rozmowami, snem, że przyjęliśmy czas za pewnik. Naturalnie upływające dni, małe wyzwania, radości, frustracje zamieniają się w nasz cały horyzont. Sam czas staje się środkiem uspokajającym, który znieczula nas na jedyną niepodważalną rzeczywistość”.

Zwróciłam uwagę na wielką promocyjną akcję wydawnictwa SQN dotyczącą hiszpańskiego autora thrillerów i miałam taki fart, że znalazłam się w gronie szczęśliwców, którzy otrzymali egzemplarz książki. Początkowo zdziwiła mnie objętość, bo lektura liczy sobie ponad 500 stron, ale nie dość, że ku mojej uldze druk był odpowiedniej wielkości dla mojej wady wzroku, to jak tylko zaczęłam czytać, tak nie mogłam się oderwać. Świat, problemy życia codziennego i obowiązki przestały chwilowo istnieć...

Jon Gutiérrez policjant, który narobił sobie sporych problemów i grozi mu nie tylko wydalenie ze służby, ale i kara więzienia oraz najinteligentniejsza zarejestrowana osoba na świecie, która mogłaby bez kiwnięcia palcem pracować w NASA, Antonia Scott wchodzą w skład super tajnego projektu pod nazwą Czerwona Królowa. Jego istotą i głównym założeniem jest fakt, że oficjalnie nie istnieje. Wszyscy biorący w nim udział nie działają zgodnie z prawem, nie muszą trzymać się procedur, kodeksu postępowania karnego, ustalonych reguł i rozporządzeń. Głównym ich celem jest rozwiązywanie trudnych, zawiłych, brutalnych spraw kryminalnych i usunięcie niebezpiecznych osobników z życia społecznego. Projekt został ponownie uruchomiony, gdy w tajemniczych okolicznościach zginął syn prezeski potężnego banku, a córka obrzydliwie bogatego potentata odzieżowego została porwana. Ojciec kobiety zgłosił sprawę na policję, co skomplikowało działania poza prawem. Kapitan Parra z Wydziału Porwań i Wymuszeń Policji Krajowej nie jest chętny do współpracy z tajemniczymi konsultantami. Zaczyna się niezdrowa rywalizacja. Kto z nich, o ile w ogóle, pierwszy rozwiąże sprawę tajemniczego zabójstwa i porwania? Arogancki i żądny awansu Parra i jego zespół czy „para jak z zegara”, czyli Scott i Gutiérrez?

„Są takie decyzje, których nie można podjąć. Wybory, do których nikt nie powinien być nigdy zmuszony”.

Historię poznajemy z perspektywy Antonii, Jona, Carli, Parra, znudzonego dziennikarza Bruna oraz Ezequiela. Dzięki temu zyskujemy szersze spojrzenie na toczące się wydarzenia i czujemy się w pełni ich uczestnikami. Możemy sobie wyrobić zdanie na temat bohaterów, którzy zostali przez Autora świetnie wykreowani. Mimo ciężkiej tematyki thriller napisany jest lekko, ze swadą i moim ulubionym sarkastycznym humorem. Sama akcja była wartka, krótkie rozdziały sprawiały, że wszystko działo się  dynamicznie. Do tego zaskakujące zwroty akcji powodujące szybsze bicie serca. Czego można chcieć więcej od thrillera? Potencjał historii został przez Autora w 100% wykorzystany. Czy można zazdrościć Antonii takich analitycznych zdolności? Z jednej strony tak, ale osobiście wolę być szarą myszką i o takich ludziach czytać niż posiadać mózg, który nigdy nie odpoczywa, tylko bez przerwy dogłębnie analizuje otaczający świat.

Książkę po prostu pochłonęłam, dawno już sprawa kryminalna nie zajęła mi tak natrętnie myśli i nie trzymała mnie w napięciu do ostatniej strony. Z niecierpliwością czekam na kolejne tomy! Podejrzewam, że następne przygody Scott i Gutiérreza będą równie ekscytujące.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję Wydawnictwu SQN oraz portalowi lubimyczytac.pl


Księgarnia internetowa proponuje:

Żelazne damy do kupienia na Bonito

Pierwsze damy II Rzeczpospolitej do kupienia na Bonito

Wadliwy klient  do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Wróciłam do czytania kryminałów, więc zapisuję sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli byłaby w bibliotece - to wypożyczę, z dużą chęcią, chociaż z papierowymi już się nie mieszczę, z bibliotecznymi też, pozdrawiam Anka po kilku godzinach w Krakowie ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na razie nie mam w planach tej książki, ale Tobie życzę kolejnych równie dobrych tomów serii 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) po I tomie apetyt na kolejne jest ogromny!

      Usuń
  4. Bardzo zachęciło mnie to, że tak szybko pochłonęłaś tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecę znajomemu, idealnie wpisuje sie w jego gust

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW! Zapowiada się ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapisuję sobie tytuł, bo lubię gdy książka bardzo wciąga, do tego stopnia, że zapomina się o bożym świecie.
    Aktualnie siedzę w thrillerach psychologicznych i obyczajówkach. Ale może jak już ogarnę to co mam, wezmę się za kryminały.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana
    Polecasz, zatem zapisuję tytuł do przeczytania📖📙😃
    Pozdrawiam słonecznie🌞💛🌷😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie brzmi bardzo ciekawie. Jak idealny thriller psychologiczny na zbliżającą się majówkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak ;) ale jak wciągnie, to majówka będzie zbyt długa i będziesz musiała poszukać kolejnej książki ;)

      Usuń
  10. Interesting book, I know a friend who I will like to read
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam akcję promocyjną, ale na razie nie zdecydowałam się na przeczytanie

    OdpowiedzUsuń
  12. zapowiada się ciekawie- wzrok przykuwa też zdecydowanie okładka

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję, mnie nie udało się zdobyć tej książki ;). A szkoda, bo miałam chęć na tę lekturę, a tak to trochę poczeka na swoją kolej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że Ci się nie udało, ale masz inne ciekawe propozycje.

      Usuń
  14. Zapowiada się ciekawie. Fajnie, że mimo ciężkiej tematyki autor zdecydował się na lekki i swobodny styl.

    OdpowiedzUsuń
  15. Agentka-duch to brzmi interesująco. Bardzo lubię literaturę hiszpańskojęzyczną. Bardzo dziękuję za tę propozycję i świetną recenzję. Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna książka - właśnie czytam i już wiem, że chcę więcej!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…