„Wszyscy o mnie zapomnicie, ale ja o was nigdy”

„Popatrzyła na Lwa. Próbowała odczytać to, co malowało się w jego oczach. Znała go zbyt krótko, by mogła właściwie zinterpretować kłębiące się w nim emocje. Mimo wszystko wydawało jej się, że widzi tam prawdziwe poruszenie, którego nie spodziewała się u tak doświadczonego kolegi. To odkrycie sprawiło, że jej ulżyło. Tak jak ona był tylko człowiekiem i mimo tylu lat pracy w środowisku wyjątkowo nasiąkniętym koszmarami tego świata wciąż miał uczucia”.

„Morza szum, ptaków śpiew, złota plaża pośród drzew...”. Z reguły z wakacji przywozimy miłe wspomnienia. Po powrocie znad morza wciąż przez jakiś czas kołysze nas do snu szum fal, czujemy na skórze morską bryzę i słyszymy krzyk mew. Tymczasem jedna z rodzin wakacji nad Bałtykiem nie będzie dobrze wspominać. Podczas spaceru po plaży oprócz muszelek znaleźli zwłoki kobiety...

Podkomisarz Robert Lew zostaje oddelegowany do Słupska, by wspomógł w śledztwie miejscową policję. Zwłoki znalezione na plaży okazały się za życia być matką jednego z warszawskich radnych. Syn nie wierzy, że utonęła lub popełniła samobójstwo i postawił na nogi stołeczną policję. W trakcie rozmów, które Lew prowadził wraz z miejscową policjantką Jowitą ze słupskiej policji, trafił na niepokojące ślady i frapujące informacje, który budzą w nim podejrzenie, że faktycznie matka radnego nie utonęła, ale było też i może będzie więcej ofiar. Spokojna miejscowość Wicierz zamienia się w pole walki pomiędzy śledczymi a tajemniczym mordercą. A czas ucieka...

Od razu przyznam się do tego, że nie czytałam poprzednich części z podkomisarzem Robertem Lwem. Jednak zupełnie nie przeszkadzało mi to w odbiorze lektury. Liczne nawiązania, wspomnienia i dialogi podpowiadały i dawały wyobrażenie, co się wcześniej wydarzyło w życiu prywatnym policjanta. Podobało mi się w lekturze to, że nie była krwawa, dosadna, wulgarna, nie epatowała przemocą. Polubiłam głównego bohatera, policjanta z krwi i kości starającego się pozbierać po traumatycznych rodzinnych wydarzeniach i tym samym borykającym się z bagażem przykrych doświadczeń, co odbijało się niekorzystnie na jego relacjach z synem. W pracy podkomisarz to istny pies tropiący z bardzo dobrym instynktem. Bystry, cierpliwy, koleżeński i na dodatek bez nałogów. Można wykreować takiego bohatera? M.M. Perr udowadnia, że można!

Wisienką na torcie było samo zakończenie: proste i logiczne. Owszem uważnie czytając, samemu można było wydedukować co i jak, ale finał historii nie był przekombinowany, naciągany i pisany na siłę, byleby tylko zaskoczyć czytelnika, co niestety zdarza się niektórym autorom i nie wychodzi to wcale na dobre opisywanej historii.

Jeśli szukacie przyjemnego, ale wciągającego kryminału z intrygującą zagadką, niejednoznacznymi postaciami, z bogatym tłem obyczajowym i rodzinnym, którego akcja dzieje się na kempingu w małej miejscowości podczas wakacyjnych upałów to Wicierz będzie idealną lekturą umilającą wieczory i odrywającą od rzeczywistości.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję Wydawnictwu Prozami.


Na Bonito można nabyć poprzednie części:

Podkomisarz Robert Lew. 629 kości do kupienia na Bonito

Podkomisarz Robert Lew. Gdy nikt nie patrzy do kupienia na Bonito

Szepty z lasu do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. O, to coś dla mojego męża, lubi polskie kryminały. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chciałabym poznać ten kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja, warto z niej skorzystać i przeczytać tę książkę📖📘😊
    Pozdrawiam🤗🌷

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie szukam kryminału na lato - w zeszłym roku Anka Wyspa Wolin, w tym - Łeba ;-) . Pozdrowienia :-) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jeszcze nie poznałam poprzednicha części, ale czuję się mocno zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością poznam podkomisarza Lwa. Dziękuję bardzo za interesującą propozycję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla nowych czytelników jest łatwy próg wejścia, gdy nieznajomość poprzednich tomów nie odbiera niczego z czytania. Książka właśnie ląduje na mojej wirtualnej półce Legimi.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. ale mega okładka:D fabuła też mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrym kryminałem nigdy nie pogardzę, a ostatnio mam problem z doborem lektur, więc tych chętniej sięgnę po coś polecanego.

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś dla mnie, lubię kryminały w takim klimacie 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. chętnie bym przeczytała - jak mi się nawinie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czuję że będzie mi się podobać. Chętnie sięgnę po tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  13. Recenzji nie czytam, bo właśnie biorę tę książkę w łapki

    OdpowiedzUsuń
  14. Opis i recenzja zachęca do sięgnięcia po tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi wciąż nie po drodze z tego typu książkami, dlatego raczej nie mam w planach sięgnięcia po tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam tej serii, ale myślę, że to coś dla mnie, lubię kryminały polskich autorów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałem już książki z tej serii i mi się podobały. Wicierz więc też przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Opisana historia wydaje się wciągająca i zdecydowanie chciałbym dowiedzieć się więcej o tej zagadce. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznaję - zachęciłaś mnie, a szczerze mówiąc nigdy nawet o autorze nie słyszałam (albo zupełnie nie pamiętam...)! Podoba mi się wizja bohatera koleżeńskiego i bez nałogów, bo faktycznie w kryminałach to nie takie częste. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo udana okładka! a recenzja naprawdę mnie zachęciła do siegnięcia po ten tytuł!
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię takie książki. Ta pewnie też mi się spodoba

    OdpowiedzUsuń
  22. Tę książkę mam już na liście do przeczytania, a teraz tym bardziej chcę ją poznać:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo mnie zaciekawiła ta książka. Nie słyszałam o niej, a mogłaby mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale mnie zaintrygowałaś tą recenzją. Dziś zaczynam ją czytać. Już się cieszę. Zdjęcie, mega.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich wrażeń, z pewnością przeczytam recenzję :)

      Usuń
  25. Lubię kryminały polskich autorów. Zapisuję tytuł i autora.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Okładka przyciąga wzrok. Czuję się zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za polecenie:)

    OdpowiedzUsuń
  28. The image on the cover is striking.
    https://www.melodyjacob.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę przyznać, że nie słyszałam wcześniej o tej książce. Brzmi ciekawie, ale na ten moment nie wcisnę jej w swoje czytelnicze plany 🙈

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię takie książki. Jestem pewna że ta mi się spodoba

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…