Wsi spokojna, wsi wesoła...

„Policjant, zbrodnia, trup, zabójca... Gdzie tu pasuje przysłówek „fajnie”?”.

Do moich rąk trafiła kolejna część przygód ekspolicjanta Tomasza Winklera. Jest to już czwarty tom spraw, którymi się zajmuje, ale po lekturze Śmierci drugiej mam wielką nadzieję, że nie ostatni.

We Wrocławiu zostały znalezione zwłoki młodego mężczyzny. Podejrzanym o popełnienie morderstwa był jego najbliższy kolega, który zbiegiem okoliczności znał Iwę bardzo dobrą znajomą Tomka Winklera. Policyjne dochodzenie wlecze się jak żółw i gdy na horyzoncie nie ma nie tylko żadnych postępów, ale także śladów czy dowodów znajomi z policji właśnie do Tomka zgłaszają się po pomoc. To tylko początek jego kłopotów, bo nie dość, że zna podejrzanego w sprawie o zabójstwo, to na dokładkę pojawia się druga śmierć... Trop wiedzie do malowniczego małego miasteczka położnego w Borach Tucholskich. Co się dzieje w małej, niepozornej miejscowości? Z pewnością nic dobrego...

Akcja początkowo rozwijała się spokojnie, dominował dowcip sytuacyjny oraz językowy jednak nie wiadomo, w którym momencie przyspieszyła tak gwałtownie, tak się zakręciła i stała się mroczna, że wbiło w fotel. Pozornie łatwa sprawa zamieniła się w plątaninę powiązań, a uwikłani w nią okazali się także członkowie wschodniej mafii i prominenci kościoła oraz tajny, ukryty nie tylko przed Skarbówką ośrodek wypoczynkowy. Każdy ma coś do ukrycia, każdy ma swoje grzeszki, z których nie ma zamiaru się wyspowiadać. Mimo iż w kryminale wspominane są sprawy opisane w poprzednich częściach, nie jest warunkiem koniecznym je znać, ponieważ bez problemu można się wciągnąć w aktualną zagmatwaną sprawę prowadzoną przez Winklera. Ja jednak wolałam czytać zgodnie z kolejnością, by móc czerpać większą przyjemność z lektury. Również i w tej części nie zabrakło mojej ulubionej postaci, jaką jest babcia Roma. Jak zwykle była niezawodna. Ona i jej teksty to część sukcesów cyklu o detektywie:

„Nie zapomnij o monitoringu – powiedziała z mądrą miną Roma. – Monitoring rozwiązuje całą furę problemów. Jak kogoś nie ma na nagraniu, to kłamie, a jak jest, to łże”.

Śmierć druga to lektura gwarantująca ekscytującą ucieczkę od rzeczywistości. To rasowy kryminał z prawdziwym, splatanym i bardzo niebezpiecznym śledztwem. Elementy humorystyczne przeplatają się z szybkimi zwrotami akcji a niespodziewane, mocne i wzruszające zakończenie  daje nadzieję, że Państwo Dębscy właśnie są w trakcie pisania kontynuacji.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję PRart Media oraz Wydawnictwu Agora.

W księgarni internetowej dostępne są poprzednie tomy:

Dwudziesta trzecia  do kupienia na Bonito

Zimny trop  do kupienia na Bonito

Tomek Winkler. Tom 3. Szwedzki kryminał do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Fabuła wydaje się ciekawa, wprawdzie teraz od takich lektur odpoczywam, ale mam je w innych książkach. Np. w biografiach historycznych - średniowiecze. Pozdrawiam po zalatanym poranku i kilku godzinach sprzątania ;-) . Ale nie mówię nie powyższej książce ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kryminał bo małżeństwo Dębskich to świetny duet.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poznawanie tego cyklu jeszcze przede mną, ale jestem go bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś teraz naszło mnie na kryminały, przeczytałem kilka i nawet dobre były. Może następny będzie ten lub inny z serii.

    Zdjęcia wzięliśmy do domu, pewnie za jakiś czas trzeba będzie przejrzeć je. Na pewno warto było co nieco zabrać z mieszkania Babci. Bo wspomnienia wspomnieniami, a pamiątki to coś innego.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kusiła mnie książka tej pary, być może to była ta, a może jakaś wcześniejsza. Finalnie o nią nie zawalczyłam, a w sumie żałuję. Ale nic to, będzie jeszcze okazja, zapamiętam tytuł i wypożyczę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam tę książkę w zapowiedziach wydawniczych i już sam opis fabuły zwrócił moją uwagę. Twoja recenzja natomiast utwierdziła w przekonaniu, że to może być powieść dla mnie. Muszę jednak nadrobić wcześniejsze tomy, bo nie lubię zaczynać nowej serii od środka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapamiętam sobie ten tytuł, jeśli będę chciała sięgnąć w przyszłości po kryminał :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę miała na uwadze tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi superintrygująco, ale nie kojarzę poprzednich części ;<

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za takimi książkami, więc odpuszczę sobie lekturę

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś dla mnie, chętnie przeczytam począwszy od pierwszej części :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam, ale czuję, że mogłaby mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  13. no to muszę zapisać tytuł, albo bardziej autorów i polować na ich dzieła!https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię kryminały i thrillery. Choć do polskich autorów jakoś podchodzę z lekkim dystansem przez kilka nieudanych prób... Ale ta pozycja wydaje się być świetna! :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie ♡
    Szczerze, to ten cykl bardzo mnie ciekawi. Czuję, że to historia, która mi się spodoba, że to tytuł dla mnie. Mam nadzieję, ze będę miała okazje poznać książki bliżej :) Świetna recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Cykl "Tomek Winkler" to chyba coś dla mojego męża. Może polecę mu tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tej serii, ale lubię od czasu do czasu poczytać powieści z dreszczykiem, dlatego jak znajdę wolną chwilę, to chętnie zapoznam się z przygodami Tomasza Winklera.

    OdpowiedzUsuń
  18. Totalnie coś dla mnie! Uwielbiam kryminały :)
    Pozdrawiam,
    Miśka
    miska-grabowska.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam kryminały, a o tym tytule jeszcze nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…