Pantalony i koronki?? Oj co to, to nie!!

„Cierpliwość i wytrwałość to królewska para”.

Po raz kolejny miałam przyjemność zapoznać się z przygodami niezwykłej Enoli Holmes. Siostra słynnego detektywa znów dała do wiwatu i udowodniła, że płeć słabsza nie musi być wyznaczona tylko do ćwiczenia cnót niewieścich. Ktoś chce haftować? Wyszywać? Gotować? Proszę bardzo! Jednak dla Enoli takie życie to nie życie.

W piątym już tomie rezolutna dziewczyna musi rozwikłać sprawę porwania swojej przygłuchej i starszawej gospodyni. Przemierza Londyn wzdłuż i wszerz starając się rozwiązać zagadkę i jednocześnie unikać swoich braci, którzy wciąż usilnie starają się ją „wsadzić” na pensję dla dobrze wychowanych panien. Jaki splot wydarzeń leżał u źródeł kolejnej tajemniczej sprawy, którą próbowała rozwikłać nad wyraz inteligentna i sprytna Enola? Czy i tym razem uda jej się wpaść na rozwiązanie i uratować z rąk złoczyńców swoją gosposię? Sprawa jest tym bardziej tajemnicza, że sięga czasów wojny krymskiej, a więc zahacza o rok 1855.

Co przygody Enoli, to przygody Enoli. Nie mają sobie równych. Nancy Springer po raz kolejny udowodniła, że potrafi w sposób przyjazny, wciągający i zabawny przedstawić kolejne przygody zuchwałej, niezależnej i przebiegłej dziewczyny. Dobrze się bawiłam, czytając i całkowicie dałam się wyciągnąć wyobraźni na brytyjskie ulice, w zakamarki i tajemnice. Mimo iż jestem już „stara lola” uważam lekturę książki za świetną, odprężającą rozrywkę na ponury wieczór lub po męczącym i pracowitym dniu. Czekam na kolejny tom. Czy słynny Sherlock Holmes zorientuje się w końcu, że pensja dla panien, nauka konwenansów, wprowadzanie na salony i przygotowywania do życia w małżeństwie itp. sprawią ukochanej siostrze przykrość i zranią ją do żywego? Nie każdego można wziąć w karby lub na siłę uszczęśliwiać… a już na pewno nie kogoś obdarzonego taką charyzmą jak Enola.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję PORADNI K.



Komentarze

  1. Najważniejsze, że dobrze się bawiłaś. Chętnie skuszę się na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to Wydawnictwo. Mam na czytniku sporo książek z Wydawnictwa Poradnia K. A powyższą książkę będę mieć na uwadze - lubię takie angielskie klimaty :-) . Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie poznałam tej serii i raczej tak zostanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie do końca moje klimaty, ale cieszę się, że Tobie się podobało. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie czytałam nic tej autorki, a widzę, że książka warta uwagi. Lubię czytać o takich upartych, niezależnych dziewczynach, które nie dawały się zapędzić do gotowania czy wyszywania, tylko robiły to, co je naprawdę interesowało. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo słyszałam o książkach o Enoli. Jednak nie po drodze mi z książkami o niej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Enola, nietuzinkowa postać :D
    Jeszcze nie czytałam książki, ale oglądałam film. Pozdrawiam!

    https://artidotum.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiam się czy nie zapoznać z Enolą młodszej siostry, nastolatki. Chciałabym ją zachęcić do czytania nie tylko lektur... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam już o Enoli, ale dlaczego jeszcze nie czytałam, to nawet nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że dalej kontynuujesz przygodę z tą serią. Ja po twoich opiniach poleciłam ją koleżance. Jest zadowolona 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę ją w końcu poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu bliżej przyjrzeć się tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie jestem jeszcze czytelniczką książek o Enoli, muszę nadrobić!
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. nie czytałam tej serii, obecnie planuję książę "Nowa wojna klimatyczna". Temat wydaje się bardzo ciekawy i ważny więc myślę, że warto:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta seria kusi mnie od dłuższego czasu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja już nie mogę doczekać się tomu szóstego, coś czuję, że będzie się działo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Gdzie kot nie może tam człowieka pośle!