W jedności siła!

„[…] wywiad to służba ludzi inteligentnych”.

Od czasu do czasu lubiłam sięgać po książki, w których główne skrzypce grają szpiedzy, prace pod przykrywą, agencje wywiadowcze. Intrygowały mnie fabuły pełne sensacji, spektakularnych pościgów, strzelanin, podwójnych tożsamości, legend, manipulacji, intryg. Jednak od momentu, w którym zapoznałam się z książkami Vincenta Severskiego po prostu przepadłam i tego typu literaturę polubiłam jeszcze bardziej. Z niecierpliwością wyczekuję każdej kolejnej książki jego autorstwa. Sam był wieloletnim oficerem wywiadu, brał udział w wielu akcjach w tym poza granicami kraju, więc doskonale wie, o czym pisze i to się czuje. Wszystko jest spójne, logiczne i wiarygodne, tym bardziej więc jego książki wywołują dużo emocji, a ilość stron gwarantuje precyzyjnie rozpisaną i dobrze osadzoną w realiach historię.

Agencja Wywiadu została rozwiązana, a wywiadowcy Konrad z Marcelem, Romanem Leskim i jego partnerką zostali aresztowani i oskarżeni o współpracę z rosyjską agenturą. Tymczasem Jerzy Kaziura awansuje na stanowisko wicepremiera i koordynatora służb, co daje mu w końcu możliwość rozsadzenia państwa polskiego od wewnątrz. Do pełnego sukcesu brakuje mu tylko przejęcie funkcji premiera i przygotowanie kampanii medialnej skierowanej przeciw Zachodowi. To człowiek, który nie zawaha się przed niczym, bez skrupułów eliminuje przeszkody, jest mistrzem w fabrykowaniu dowodów. Trzy agentki Sara, Monika i Maria chcą zrobić wszystko, by nie tylko uwolnić niesłusznie aresztowanych kolegów, ale też pokrzyżować szyki Kaziurze oraz doprowadzić do ujawnienia, że jest agentem GRU. Czy im się to uda? Czy agencje wywiadowcze państw zaprzyjaźnionych będą chciały pomoc? Czy możliwe jest, by 3 inwigilowane kobiety zdołały wygrać nierówne stracie z przebiegłym człowiekiem, który ma po swojej stronie system i służby?

Dystopia jest czwartą częścią przygód dawnego Wydziału Q z Miłobędzkiej. Myślę, że każdy po lekturze Naboru czuł niedosyt i lekkie rozczarowanie tym, jak Autor potraktował swoich bohaterów. Rozpoczęłam lekturę Dystopii z nadzieją na to, że wszystko ułoży się tak, jak bym chciała. Wiem, że to egoistyczne podejście, no ale to nie moja wina, że Severski stworzył postacie, z którymi się zżyłam, polubiłam i którym kibicuję z całego serca. O niektórych będą tylko wzmianki, niektórzy niespodziewanie powrócą, a główną siłą napędową fabuły są silne, inteligentne, charakterne i niezależne kobiety: Sara Korska, Monika Arent i Maria Gerber.

Tytuł książki idealnie współgra z jej treścią bowiem fabuła osnuta jest wokół czarnej wizji przyszłości kraju, totalnej inwigilacji obywatela przez państwo, manipulacji społeczeństwem i przekazami medialnymi. Autor świetnie wpisał się z Dystopią w aktualną politykę krajową i światową.

To była już kolejna książka Autora, w której się zakochałam i od której nie mogłam się oderwać. Fantastycznie skonstruowana fabuła, w której mimo zawiłości, nagłych zwrotów akcji i rozbudowanych wątków nie sposób się pogubić. Zagłębienie się w świat bohaterów to czysta przyjemność. Czytając, zanurzymy się w misternie utkaną pajęczynę kłamstw, sieć sekretów i zależności, polityczne i międzynarodowe rozgrywki. Odczujemy atmosferę pełną nieufności, niepewności i strachu o los swój i bliskich.

Taką książką trzeba się delektować jak ulubionym smakiem lodów. Dystopia to prawdziwa czytelnicza uczta i gimnastyka dla umysłu. Nawet w ostatnim zdaniu autor potrafił mnie zaskoczyć. Severski pozostaje w ścisłym gronie moich ulubionych twórców powieści szpiegowskich.

 

Gorąco polecam cały cykl Zamęt:

Część I Zamęt

Część II Odwet

Część III Nabór

Część IV Dystopia


Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję PRart Media oraz Wydawnictwu Czarna Owca.


Bonito proponuje:

Plac Senacki, 6 PM do kupienia na Bonito

Czas zdrajców do kupienia na Bonito

Żadanica do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Egzemplarz z podpisem autora! Trudno było zdobyć? 😍 Miłego weekendu, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie było trudno, ale serce prawie mi z piersi wyskoczyło ;)
      Również życzę miłego, zdrowego i spokojnego weekendu!

      Usuń
  2. Zastanowię się nad lekturą cyklu, poszukam w bibliotece , pozdrowienia .

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię Severskiego, czytałam poprzedni cykl i był super!! Tu jestem dopiero po Odwecie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dystopia jeszcze przede mną...

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki szpiegowskie i przyznam, że V. Severski to moje odkrycie tego gatunku. 👌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Severski pisze fenomenalnie. Bardzo mi się spodobał. Przede mną jeszcze "Plac Senacki" i niestety wszystko już przeczytałam i będę musiała czekać na nowe.

      Usuń
  6. To najważniejsze, że autor nadal potrafi cię zaskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
  7. mam zaufanie do tego autora!
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także :) i uwielbiam go za stworzenie pewnej postaci, ale nie mogę napisać jakiej, bo dla tej części to będzie spojler ;)

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Chciałabym poznać cały cykl, bardzo mnie interesuje a piszesz o nim w taki sposób, że mam wrażenie, że to lektura idealna dla mnie :) Mam nadzieję, że będę mogła go poznać, że znajdę czas i możliwość sięgnięcia po wszystkie części :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie znajdź czas, każdy tom to cegła, ale tak szybko i płynnie się czyta, że skończysz w mgnieniu oka.

      Usuń
  9. Myślę, że ta seria mogłaby spodobać się mojej koleżance :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużym plusem serii jest fakt, że nie ma słabszego tomu. Wszystkie trzymają wysoki poziom.

      Usuń
  10. Nie czytałam jeszcze nic autora, może czas to zmienić. Będę miała jego książki na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tego autora. Świetna spraw spotkać się ze swoim ulubionym pisarzem i otrzymać dedykację w książce.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor ma lekkie pióro i świetny, swobodny styl. Polecam!

      Usuń
  12. Wiem, komu polecę tę ksiażkę

    OdpowiedzUsuń
  13. Oooo nie znam tej serii, ale jestem niesamowicie zaintrygowana. Z chęcią się z nią zapoznam! Dzięki za polecenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z ogromną ciekawością przeczytam cały cykl. Słuchałam kiedyś audiobooka tego autora i z lektury byłam bardzo zadowolona!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zachęcająco piszesz o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znałam wcześniej książek tego autora, myślę, że ta mogłaby mnie zainteresować 😊

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tej serii i jak na razie mnie do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam twórczości autora, ale chętnie ją poznam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nie znam twórczości autora , brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pewnie bym przeczytała, ale skoro Jagan nie żyje, a to mój ulubieniec, to nie wiem. Chyba że przeczytam dla samej akcji i dla Moniki, też straciła Dimę i wiele przeszła...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…