Męczyżonek, czyli jaśnie pan spod ciemnej gwiazdy

„Enola nie potrzebuje opieki. Enola nie musi pobierać nauk na pensji dla panien. Enola nie wymaga wydania za mąż. Przeciwnie, niech niebo ma w opiece mężczyznę, który byłby na tyle lekkomyślny, by się jej oświadczyć”.

Fani bystrej i niepokornej Enoli Holmes zacierają ręce bowiem 22.02.2023 wyszła już 7 część cyklu z przygodami młodej i bystrej detektyw. Z jaką tajemniczą sprawą tym razem przyszło jej się zmierzyć?

Nancy Springer przyzwyczaiła nas do rozwiązywania zagadek wespół w zespół z inteligentną Enolą i jej bratem Sherlockiem. Lektura i tego tomu dała mi pełną satysfakcję. Kilka razy szczerze się uśmiałam ze spostrzeżeń i komentarzy dziewczyny oraz z jej słownych przepychanek z bratem. Przy Enoli Sherlock jest zwykłym sztywniakiem i zachowuje się protekcjonalnie, ale za siostrą, po tym jak już się pogodził z faktem, że nie skończy ona szkoły dla panien, poszedłby w ogień. W tomie 7 wspólnymi siłami rozwiązują kolejną zagadkę.

Tym razem do słynnego detektywa zgłasza się zrozpaczona kobieta. Otrzymała list od męża swojej siostry, że ta nagle opuściła ten łez padół. Wstrząśnięta, głęboko zaniepokojona, ale i pełna wątpliwości co do prawdziwości treści postanowiła zgłosić się do Sherlocka, by ten odkrył, czy rzeczywiście jej siostra bliźniaczka nie żyje. Jeśli tak, to co się wydarzyło, a jeśli nie, to co się stało i gdzie aktualnie przebywa. Zrządzeniem losu w mieszkaniu akurat przebywała również siostra detektywa, która nie mogła sobie wyobrazić, by zagadka takiego kalibru przeszła jej koło nosa. Nie mogła przepuścić okazji, by wykazać się po raz kolejny zdolnościami dedukcyjnymi. Sherlock z wielką niechęcią zgodził się na udział siostry w śledztwie. Sprawa jak zwykle się skomplikowała, a przebiegła Enola znów wpada w tarapaty…

Ciekawa zagadka zaginięcia, czarne charaktery z niecnymi planami, pomysłowa i rozbrajająca Enola, wkurzający arogancją detektyw, świetne dialogi, humor sytuacyjny i wartka akcja to główne atuty książki. Dodatkowego smaczku lekturze nadaje stworzony przez Nancy Springer niepowtarzalny klimat Anglii w czasach wiktoriańskich.

Po raz kolejny świetnie się bawiłam podczas czytania i absolutnie nie przeszkadza mi fakt, że nie jest to książka przeznaczona dla mojej grupy wiekowej. Grunt to dobra zabawa. Czekam więc na kolejne części przygód rezolutnej Enoli i jej słynnego, choć denerwującego brata.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję PORADNI K.




                                                                      A na Bonito:

Enola Holmes. Sprawa złowieszczych bukietów  do kupienia na Bonito

Enola Holmes. Tom 6. Sprawa tajemniczego zniknięcia księżnej do kupienia na Bonito

Stary człowiek i morze do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Na ten moment przeczytałam tylko pierwszy tom tej serii, ale nie wykluczam powrotu do niej. Super, że jest ciekawa zagadka, i relacja pomiędzy rodzeństwem.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie ta bohaterka, niepokorna, odważna, bystra, mająca talent do rozwiązywania zagadek detektywistycznych. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te czasy wiktoriańskie bardzo mocno mnie zachęcają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cykl kojarzę, ale do tej pory go nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzę cykl, oglądałam 1 film. Enola to taki typ bohaterki, który lubię, więc może sięgnę też kiedyś po książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Eee , ja czytuję książki również dla dzieci i młodzieży i kto mi zabroni? :) Chętnie poznałabym tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pięknie wydane!
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. O rety. Jak człowiek korzysta tylko z biblioteki to wypada nieco z głównego nurtu. :) Nie słyszałem wcześniej o tej serii.

    Takie sytuacje jak śmierć kogoś nam znanego właśnie powodują takie zatrzymanie się swojego rodzaju. Nawet jak na chwilę, to już coś.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem ciekawa tej serii, ale jednak trochę obawiam się, że będzie mi przeszkadzało to, że są to książki dla młodszego czytelnika.

    OdpowiedzUsuń
  10. To muszę nadrobić aż 6 tomów, by dojść do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale genialny tytuł:D:D:D i klimacik też niczego sobie

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja nie czytałam! Żadnej części! Pozdrawiam i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Cała seria nadal przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam tylko pierwszy tom i mnie troszkę drażniła ta historia właśnie przez to, że czułam, że jestem na nią za stara XD. Ale chcę dać szansę tej serii i mam zamiar sięgnąć po kolejny tom - może się wciągnę i dojdę do siódmego?

    OdpowiedzUsuń
  15. I na tym polega cała przyjemność czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam książki osadzone w czasach wiktoriańskich, jednak mimo zachęcających recenzji książek tej serii, jakoś do nich mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawa seria. Nie często czytam ten gatunek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnimi czasu lubię sięgać po różne gatunki. Tylko do mafijnych romansów i zombi jakoś nie mogę się przekonać.

      Usuń
  18. Właśnie czytam i kolejny raz bardzo mi się podoba! Mam słabość do tej historii, do tego tłumaczenia i do bohaterów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Książek nie znam.Widziałam 2 filmy z Enolą przeznaczone dla młodego widza.Mam młodość dawno za sobą ale oglądałam je z przyjemnością. Chciałabym przeczytać o przygodach Enoli.Ktoś powiedział,że dobra książka dla dzieci jest też dla dorosłych miłą lekturą.Potwierdzeniem tego zdania dla mnie jest np.Kubuś Puchatek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie sięgam po młodzieżówki - czasem są bardziej treściwe i wartościowe niż książki "dla dorosłych".

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…