Pstryk, pstryk

Maj zleciał bardzo szybko i obfitował w przeróżne wydarzenia. Nie wszystkie przyjemne. Zrobiło się upalnie i bardzo sucho, przez co wzrosło zagrożenie pożarami. Zawsze tylko o tym słyszałam lub  czytałam w gazetach, ale po raz pierwszy sama przeżyłam chwile grozy, kiedy las stanął w płomieniach zaledwie 7 km od domu. Do tej pory cierpnie mi skóra na myśl, co by było, gdyby ogień nie został na czas zauważony, a liczne zastępy straży pożarnej nie zdołałyby go szybko opanować.

Dla równowagi maj obfitował też w chwile piękne i przyjemne. Było troszkę dni wolnych, które poświęciłam na pielęgnowanie roślinności w ogrodzie, spacery, zainaugurowałam sezon rowerowy i zażywałam kąpieli słonecznych na bujanym leżaku w towarzystwie kwiatów, zwierząt i książek.

 
















Cykl „kwiaty”:


































Komentarze

  1. Piękne zdjęcia Anka, masz duszę Artysty, pozdrawiam po strasznie zabieganym poranku .

    OdpowiedzUsuń
  2. O Kochana! No to się nie dziwię, że się wystraszyłaś tym pożarem. Aż mi włosy na rękach stanęły jak to przeczytałam.
    Piękne zdjęcia zrobiłaś. Te zielone miejsca są przepiękne!
    Udanego czerwca 🩷💜

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne kadry, takie optymistyczne i pełne radości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to mi chodziło, maj to przecież chyba najbardziej optymistyczny miesiąc w roku.

      Usuń
  4. Fajne zdjęcia. Podoba mi się gra światłocieni, które udało Ci się uchwycić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam grę światła, ale ciężko upolować jakiś kadr chwytający za serce.

      Usuń
  5. Uwielbiam przebywać blisko przyrody. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna zdjęcia przyrody. Relaks na bujanym fotelu to moja ulubiona rozrywka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bujany fotel, promienie słońca, ptasie trele, książka i coś do popicia - cóż więcej chcieć od życia :)

      Usuń
  7. Wspaniałe kadry Aniu. Dobrze, że pożar został w porę zauważony. Kilkanaście lat temu palił się dom naszych sąsiadów, gdy nikogo nie było w domu, wzywaliśmy straż pożarną i informowaliśmy sąsiadów. Było silne zadymienie, strażacy wychodzili na zewnątrz zaczerpnąć powietrza, bo ani maski nie dawały rady. Ile było strat to głowa mała. Życzę Aniu spokoju i wszelkiego dobra.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia :) uwielbiam przełom wiosny i lata, wszystko kwitnie i jest niezwykle zielono :) pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia:)
    Ogień, woda, to niebezpieczne żywioły!
    Pozdrawiam miło:)
    Morgana

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie przeżycie z pożarem musiało być naprawdę stresujące. Na szczęście, wszystko dobrze się skończyło. Spędzanie czasu w ogrodzie i na rowerze brzmi cudownie, mam nadzieję, że czerwiec przyniesie same pozytywne chwile. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz. Tobie również życzę przyjemnego czerwca.

      Usuń
  11. maj to mój ukochany miesiąc, prześliczne zdjęcia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maj jest wspaniały i to nie tylko na ciut więcej wolnych dni :)

      Usuń
  12. Każdy miesiąc ma swoje dobre i złe momenty. Najważniejsze, to czerpać radość z tego co dostajemy i co mamy, trzymać się blisko ukochanych, kochać mocno i marzyć bezgranicznie. Reszta się ułoży :) Każdy żywioł jest niebezpieczny, często o tym zapominamy. Matka natura to niewyobrażalna siła, przy której człowiek jest zaledwie popiołem. Śliczne zdjęcia Kochana, pozdrawiamy Cię serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie to ujęłaś! Trzeba się cieszyć i doceniać każdą małą rzecz. Każdy promyk słońca i kroplę deszczu. Życie jest tylko jedno!

      Usuń
  13. Fajne zdjęcia, na kwiaty mogłabym patrzeć godzinami!

    OdpowiedzUsuń
  14. U nas pożarów nie było, ale chwile grozy też można było przeżyć, przez podtopienia. Wracając do tego, co dobre... Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podtopienia też straszne. Tak samo jak wichury...
      Dziękuję za komentarz :)

      Usuń
  15. Piękne widoki. Ogień tak blisko domu musiał być przerażający. Człowiek nawet nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia, póki coś się nie zacznie dziać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. XXI wiek, zaawansowane technologie, ale z żadnym z żywiołów człowiek nigdy nie wygra na 100%

      Usuń
  16. ja kocham maj i czerwiec, dwa najlepsze miesiące w roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm... ja jeszcze lubię wrzesień, bo zawsze mam wtedy 3 tygodnie urlopu i grudzień, bo są święta i kiczowate renifery, które jednak grzeją moje serducho!

      Usuń
  17. Śliczne wiosenne zdjęcia 😊

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia - aż nabrałam ochotę na spacer w podobnych okolicznościach przyrody.

    OdpowiedzUsuń
  19. Aż chciałoby się poleżeć na takiej łące :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie mogę przestać patrzeć na zdjęcia kwiatów

    OdpowiedzUsuń
  21. O rany, to było niebezpieczne. Szkoda tych spalonych drzew. Mam nadzieję, że żadne zwierzę nie ucierpiało... Z pożarami mam pecha, bo kilka razy wybuchły dość blisko mnie. Kiedy byłam mała, palił się lasek znajdujący się na sąsiedniej posesji. Kilka lat temu paliło się mieszkanie w sąsiednim bloku, a kiedyś zaczął się palić samochód, obok którego stałam. Ogień to coś strasznego. Piękne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Las ma coś takiego w sobie, że wchodzisz i się uspokajasz, wyciszasz i zapominasz o całym wszechświecie. Jest las i Ty i przepiękne odgłosy :)
    Zdjęcia wyszły piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą w 100%. Spacery po lesie bez względu na aurę i porę roku to po prostu magia!

      Usuń
  23. Roślinność prezentuje się piękne <3 Ja akurat słoneczka unikam, wolę jasną cerę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słońce traktuję terapeutycznie jako naturalny rozgrzewacz dla zatok i dostarczyciel witaminy D, której mam zbyt mało według lekarzy.

      Usuń
  24. Aniu piękne zdjęcia. Fantastyczne. Podzielam Twoja pasję do robienia zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  25. Fotki piękne! Najpiękniejsza zieleń to właśnie ta wiosenna.
    Ogień to potężny żywioł i zawsze budzi przerażenie. Na szczęście wszystko się dobrze skończyło.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, wiosenna jest najbardziej ekspresyjna, bo jeszcze "młoda i niezmęczona" ;)

      Usuń
  26. Aż wstrzymałam oddech jak czytałam początek wpisu. Mam nadzieje że nic złego sie nei wydarzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na całe szczęście zmieniła się aura jest chłodniej i nie ma tygodnia by nie lało jak z cebra.

      Usuń
  27. Piękne zdjęcia Aniu, rozmarzyłam się. Kocham przyrodę na zdjęciach. Ja ostatnio nie wychodzę z domu bez aparatu. Życzę Ci wspaniałych wakacji. Masz gdzieś te puzzle z Wielką falą w Kanagawie czy nie zamieszczałaś zdjęcia na blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Falę układałam jeszcze przed blogiem i nie robiłam zdjęć. Oprawiłam i dałam koleżance w prezencie na nowe mieszkanie ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

ZAPOWIEDZI

Pstryk, pstryk

Pstryk, pstryk