Czarna Róża

„Jak grać w życie, żeby wygrać? Trzeba umieć ponosić straty! I przede wszystkim obserwować! Im mniej mówisz, tym więcej znaczą twoje słowa...”.

No i w końcu się doczekałam! W moje ręce wpadła Królowa Dzikusów, która to jest już III tomem cyklu Mistrz Gry autorstwa Joanny Lampki. Pisarka już w poprzednich częściach udowodniła, że umie puszczać wodze fantazji jak mało kto.

Przypomnę pobieżnie wydarzenia, które miały miejsce w poprzednich tomach. Sama przed rozpoczęciem lektury musiałam tak uczynić, by mieć większą przyjemność z czytania i aby wejść we właściwy rytm. Od razu zostałam wrzucona w wir wydarzeń, bo w tomie III działo się, oj działo!!

Silną i inteligentną Aline, córkę władcy Królestwa Żeglarzy poznaliśmy już w pierwszej części, w której jako oficer służb wywiadu stała na czele kobiecego oddziału wojskowego. Miała za zadanie odbić mnicha, który potrafił programować mózg. To wtedy nabyła sporo umiejętności, zawarła wiele przyjaźni i przymierzy oraz ku swojej zgubie poznała następcę tronu Cesarstwa Słońca. Romans, który nawiązała z Ianem, został potraktowany przez jej ojca jako zdrada państwa i dziewczyna musiała opuścić ukochany kraj i braci, z którymi była bardzo związana. Zbuntowana i niesłusznie wygnana, przez co skazana na prawie pewną śmierć, robi wszystko, by przeżyć i zacząć normalnie funkcjonować w nowej, dziwnej rzeczywistości, jaką jest owiana mnóstwem legend chłodna i tajemnicza Północ.

W III tomie Północ ogłosiła niepodległość i przestała być zależna od Królestwa. Dzikusami, jak nazywano rdzennych mieszkańców tego regionu, rządziła królowa, nie kto inny jak nasza Aline Sophie Joanna Delacroix, córka samego Richarda Lemerciera, który doprowadził do jej wygnania. Tymczasem Cesarstwo Słońca dąży do całkowitego zajęcia kraju. Została tylko dzika prowincja, którą Aline i jej Armia Cieni broni jak tylko może. Walki są zacięte, krwawe, pełne przemyślanych zasadzek organizowanych przez obydwie strony. Ian dowódca żołnierzy i przyszły cesarz jest tym bardziej zdeterminowany, bo pragnie pojmać i rozliczyć się z samą Królową. Mężczyzna dąży do konfrontacji. Nie wie, że czeka go niespodzianka...

„Prawda cię uwolni. Uwolni, owszem, ale tylko ciebie i tylko od wyrzutów sumienia. Cała reszta otrzyma tę prawdę w prezencie jak zatrute jabłko”.

Cykl Joanny Lampki z tomu na tom wydaje mi się coraz lepszy. Szybkie tempo następujących po sobie wydarzeń sprawiało, że nie tylko trudno było złapać oddech, co czułam jakbym zamiast fantastyki, czytała książkę sensacyjną. Każdy kolejny rozdział i każde zawarte w nich zdania sprawiały, że krew w żyłach krążyła szybciej niż zazwyczaj. Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani. Autorka pokazuje nie tylko ich zalety, ale również i wady. Sama Aline ukazana jest jako postać silna i odpowiedzialna, ale przedstawiona jest też jej kruchość, delikatność i osamotnienie w chwili, w której los podwładnych zależał tylko i wyłącznie od jej decyzji. Poboczni bohaterowie również nie są papierowi i wnoszą wiele do fabuły. Każdy wątek się ze sobą wiąże w sposób logiczny i wywołujący emocje.

W Królowej Dzikusów mamy wszystko, co dusza zapragnie. Są wielopiętrowe intrygi, zdrady, ogromna nienawiść, pościgi, walka o władzę. Mamy silne uczucia macierzyńskie, przyjaźń, wojnę, politykę, magię, tajemnicze rytuały, bitewne strategie, poświęcenie, odwagę.

To jest lektura, przy której nie sposób się nudzić, a czas upływa niepostrzeżenie. Również III tom zakończył się w sposób, który wymusza jak najszybsze zapoznanie się z następną i ostatnią już  częścią.

Recenzja powstała przy współpracy z Redakcją Sztukater.pl


Bonito kusi:

Krótka historia jednego zdjęcia. Kobiety do kupienia na Bonito

Kobiety z obrazów do kupienia na Bonito

Łempicka. Tryumf życia do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Tym razem coś dla mnie, pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i mi się podobało. Fajne, trochę niedoceniane polskie fantasy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego cyklu Aniu, ale z przyjemnością przeczytałam Twoja bardzo ciekawą recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba czas otworzyć się na coś innego niż do tej pory czytałam, jednak muszę najpierw dorwać pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po sobie wiem, że trudno otworzyć się na nowe gatunki, ale dziś nie czytam tylko s-f w tym naukowego i erotyków... brr

      Usuń
  5. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba jednak zacząć od I tomu ;) choć znam osoby, które czytają prawie od końca

      Usuń
  6. Śliczna jest ta okładka <3 Opis fabuły kusi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam zatem do zapoznania się z Królową Dzikusów ;)

      Usuń
  7. W sumie to nie znam autorki, ale lubię fantastykę na królewskich dworach połączoną z polityką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta mieszkanka właśnie w tej książce istnieje w dużej ilości.

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Cyklu nie znam, ale bardzo mnie zaciekawił. Fabuła interesująca. Muszę przyznać, że już po okładce poczułam, że to będzie coś dla mnie :) Dziękuję za kolejną świetną inspirację!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. klimat mój:D taki ona oderwanie się i odmóżdżenie:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pierwszą część i mi się podobała. Mam już kupioną drugą, więc ta troszkę poczeka, ale fajnie, że trzyma wciąż poziom, bo rzadko się to w sumie zdarza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałem i zdenerwowałem się na zakończenie! Tak się nie robi czytelnikowi!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie dopasowana grafika okładki pod tytuł książki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam pierwszy tom, ale nie przypadł mi do gustu

    OdpowiedzUsuń
  14. zaciekawiłaś mnie! chociaż to nie do końca moja bajka!
    okularnicawkapciach.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ma śliczną okładkę <3 Po twojej recenzji czuję się zachęcona do sięgnięcia po całą serię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cykl niczego sobie, ciekawi mnie zakończenie, a okładka jest super, bardzo klimatyczna.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…