Kuny i Skarpetki, czyli propozycje na poprawę samopoczucia

Pewnego razu kurier przywiózł mi przesyłkę z wydawnictwa z książkami na pocieszenie. Książki okazały się literaturą dziecięcą a ich Autorką Justyna Bednarek. Słyszałam o niej wiele dobrego, więc do sięgnięcia po lektury nie trzeba było mnie namawiać.

Pięć sprytnych kun

„Mój doskonały smak w połączeniu z wybitnym talentem kulinarnym Pani Patrycji, pomysłowością Purchawki, odwagą w pieprzeniu i soleniu oraz anielską cierpliwością Euzebiusza, któremu niestraszne krojenie cebuli ani wielogodzinne mieszanie przypalających się kopytek, pomoże stworzyć coś wyjątkowego!”.

Gang kun na czele z Protem Eustachym postanawia założyć własną restaurację. Marzy im się wielka fortuna i ogromna sława. Zabierając się za nielegalne anektowanie lokalu, wpadają na kryminalną aferę. Jaką? Pyszną!

Była to jedna z najsmaczniejszych opowieści kulinarno-detektywistycznych, jaką czytałam. Zarówno oprawa jak grafika i co najważniejsze - treść przyjemnie mnie zaskoczyła. Tekstów Bednarek nie powstydziliby się użyć twórcy kultowego Shreka. Uśmiałam się i pociekła mi ślinka na przepisy kuny Pani Patrycji i człowieczej Pani Elizy. Koniecznie muszę wypróbować zupę z cukinii z tajemniczo brzmiącą przyprawą i zupę krem z pomidorów.

 

Sekretna historia ludz skarpetek

„Na świecie, na którym żyjemy, prócz wielu pięknych rzeczy jest też kilka okropnych, na przykład taka, że duży prawie zawsze chce pożreć małego. Wilk – zająca, jaszczurka – muchę, duży kraj – ten mniejszy”.


Otulistópki, czyli Skarpetki potrafią wszystko - nawet przyczynić się do zmian biegu historii całego świata, ale cicho sza! To wywróci do góry nogami historię ludzkości! Dzięki lekturze wiemy, że bez ich skarpetkowej interwencji świat nie wiedziałby co to koło ani nie wygralibyśmy bitwy pod Grunwaldem. A słynne Stonehenge by po prostu nie istniało. Jak to możliwe? Jak bez ich udziału potoczyłaby się historia? Trzeba przeczytać, ale w skrytości, bo to wszystko jest wielką tajemnicą!

Książki, mimo iż dla młodych czytelników spełniły swoje zadania i rewelacyjnie poprawiły mi nastrój. Nie sądziłam, że te historie mnie aż tak zaangażują i tak wyśmienicie będę się przy nich bawić. Autorka ma świetny styl, bardzo obrazowy. Fabuły są zabawnie zakręcone ukazujące nieograniczoną wyobraźnię Bednarek, a same książki pięknie wydane z ciekawymi ilustracjami autorstwa Daniela de Latour.

Podsumowując, zostałam rozbrojona i rozłożona na łopatki. Oczywiście w sensie bardzo pozytywnym. Znakomite pomysły i jeszcze lepsze wykonanie! Uważam, że Pani Justyna w pełni zasłużyła na nagrodę Bestseller Empiku 2022! Wróżę Jej liczne dalsze sukcesy.

Za możliwość zapoznania się z treścią książek dziękuję PORADNI K.



A co na Bonito?

Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek  do kupienia na Bonito

Nowe przygody skarpetek  do kupienia na Bonito

Skarpetka na tropie, czyli kto ukradł złoty guzik  do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Też mamy i będziemy czytać z siostrzeńcami.

    OdpowiedzUsuń

  2. To już wiemy, co robią skarpetki, gdy je gubimy ;). Zmieniają świat. Obie książki zwracają na siebie uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o skarpetkach i muszę koniecznie sama zachwycić się tym pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam komu zaproponować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ciekawości nawet chętnie bym zajrzała do tych książek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O! Dobrze że natrafiłam na ten post!
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu!^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Sama z chęcią przeczytałabym tę książkę. Po takie przeznaczone dla młodszych czytelników też sięgam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam na myśli "Pięć sprytnych kun", bo skarpetki znam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuny też powinni Ci się więc spodobać. Prezentują też ciekawe przepisy ;)

      Usuń
  9. Dla dzieciaczków ciekawa propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie mam, ale czekam na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No proszę! Pierwszy raz widzę te książeczki! Chętnie przeczytamy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe historie i świetne ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mamy wszystkie książki o skarpetkach do tej pory wydane. Są świetne. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale czadowe te pozycje książkowe :) Czasem trzeba przeczytać coś co nas ożywi, rozweseli. Ja kupiłam Julce Dolinę Muminków w listopadzie i też czytamy. Uwielbiam Muminki

    Uściski z Krakowa

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Święta, święta…