Wszyscy jesteśmy kłamcami?

„Nie mogę okłamywać siostry. My nigdy nie zatajamy prawdy przed sobą. To nasza zasada. Pierwsza i najważniejsza na liście, którą stworzyłyśmy w wieku ośmiu lat. Drugą zasadą było nierobienie sobie celowo krzywdy”.

Każdy, kto żyje już trochę na tym łez padole, zdaje sobie sprawę z faktu, że więzi rodzinne są najważniejsze, silne i czasem nierozerwalne. Bywają rodziny, w których każdy za każdego skoczyłby w ogień. Wiadomo też, że każda rodzina skrywa jakieś mniejsze lub większe tajemnice. Ciekawa byłam, jaką historię przedstawiła w swojej najnowszej książce Lucinda Berry, szczególnie że to pierwsza książka Autorki, z którą miałam okazję się zapoznać.

Krystal i Nichole. Dwie dziewczynki z różnymi historiami z wczesnego dzieciństwa. Spotykają się w rodzinie zastępczej i stały się nierozłączne jak prawdziwe siostry. Przyjaźnią się i wzajemnie wspierają również jako dorosłe kobiety. Mimo przeciwności losu zdobyły wykształcenie i wyszły na prostą. Nichole jest nauczycielką i kocha swoją pracę na równi ze swoim mężem. Krystal jest prawniczką i walczy o szczęście i prawa poszkodowanych ludzi w sprawach rodzinnych. Jednak pewnego dnia jeden telefon zmienia wszystko, co do tej pory Krystal znała i w co wierzyła. Nichole trafiła do szpitala psychiatrycznego na dodatek oskarżona o podpalenie swojego domu i usiłowanie zabójstwa męża. Jak wygląda prawda?

„Nie da się ruszyć dalej, gdy oglądasz się za siebie”.

To było moje pierwsze spotkanie z twórczością Lucindy Berry, ale z pewnością nie ostatnie. Intrygująca fabuła, strzeżony sekret, niepokojący klimat, traumatyczne wspomnienia z dzieciństwa to elementy, które sprawiają, że książka przykleiła się do ręki i nie dawała o sobie zapomnieć. Historia wciąga, tym bardziej że poznajemy ją z perspektywy przybranych sióstr: Krystal przedstawia nam wydarzenia w czasie teraźniejszym, a wraz z Nichole poznajemy ich losy z przeszłości. Pozwala to w pełni wczuć się w emocje bohaterek, a jednocześnie na tyle gmatwa historię, że w pewnym momencie czytelnik nie ma pojęcia komu wierzyć i której bohaterce zaufać. Bardzo spodobała mi się warstwa psychologiczna, była rozwinięta i sprawnie poprowadzona. Przedstawiona historia idealnie obrazuje, że wydarzenia z przeszłości zawsze będą nam deptać po piętach, wrócą do nas jak bumerang w najmniej odpowiednim momencie i zaburzą funkcjonowanie w teraźniejszości. Jeśli szukacie wciągającej, dobrej książki ze spokojną akcją i z lekkim przytupem w finale, to Sekret sióstr jest idealną pozycją na wydłużające się wieczory.

Za możliwość zapoznania się z treścią książki dziękuję Wydawnictwu Filia.

A co słychać w Księgarni Internetowej?

Zanim wystygnie kawa do kupienia na Bonito

Gdzie śpiewają raki do kupienia na Bonito

Brakujący element do kupienia na Bonito

Komentarze

  1. Świetna recenzja. Ja jednak omijam często tego typu książki. Niemniej - nie mówię ostatecznie nie. Pozdrawiam Anka ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie. Będę miała ten tytuł na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać thrillery, a ten mam już na czytniku.

    OdpowiedzUsuń
  4. wzięłabym tę książkę chętnie w podróż!
    https://okularnicawkapciach.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem po lekturze i również jestem zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piszesz o książce bardzo ciekawie, ale raczej nie mam jej w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi interesująco. Będę miała tę książkę na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, po Twojej recenzji kolejna książka na mojej dłuuuugiej liście.

    OdpowiedzUsuń
  9. To może być naprawdę ciekawa książka. Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To moje klimaty, chętnie bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię książki o siostrzanej miłości

    OdpowiedzUsuń
  12. Możliwe, że jak najdzie mnie ochota na coś z tego gatunku to zastanowię się nad tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo lubię takie książki więc i tę chętnie bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już wcześniej zaplanowałem lekturę tej powieści, a Ty świetną recenzją tym bardziej mnie zainteresowałaś. Dziękuję bardzo i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Pewnych win nie da się odkupić

ZAPOWIEDZI

Człowiek z gór